Opbouw snelle training

Plaats reactie
Marcella

Opbouw snelle training

Bericht door Marcella »

Hoi,

Ik ga vandaag beginnen met het schema voor de halve marathon en wil graag weten hoe ik het beste de snelste training kan opbouwen. Vanavond begin ik gelijk met een training van 7 km op mijn hoogste hartslag (163). Is dan de bedoeling dat gemiddeld genomen mijn hartslag na die 7 km uitkomt op 167? Of moet de hartslag continue zo zijn? En is het handig om een deel van die 7 km in te lopen en vervolgens te versnellen of ga ik gelijk volle bak? Tips zijn welkom! Alvast bedankt, groet, Marcella
RunningRob - Sportrusten

Re: Opbouw snelle training

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Marcella,

Loop eerst even warm, 1 a 2 kilometer, en dan start je de meting.

Laat dan rustig je hartslag oplopen tot je de hartslag uit je schema hebt bereikt en houdt deze dan vast tot het einde van de training. Dus het kan best zijn dat het gemiddelde over de hele training lager uitvalt dan de hartslag uit je schema, dat geeft niet.

Het is dus niet nodig gelijk voluit te lopen om maar zo snel mogelijk de gewenste hartslag te bereiken.

Is dit een antwoord op je vraag?

met blijde groet,

Rob
Marcella

Bericht door Marcella »

Jazeker, dank! Dus als ik het doe begrijp is de voorgestelde hartslag de maximale hartslag die je tijdens de training moet bereiken en niet de gemiddelde hartslag?
Marcella

Bericht door Marcella »

Jazeker! Dus de voorgestelde hartslag in het schema is de maximale hartslag die je hebt tijdens de training en niet de gemiddelde hartslag?
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Dat klopt. Wat ik doe is een zone instellen van 5 slagen rond de trainingshartslag. Mijn hartslagmeter piept dan als ik erbuiten kom. Ik hoef dan niet op mijn hartslagmeter te kijken. En als hij piept ga ik te langzaam of te snel en kan ik mijn tempo aanpassen.

met blijde groet,

Rob
Plaats reactie