Na de marathon

Plaats reactie
Arieko

Na de marathon

Bericht door Arieko »

Op 21 mei heb ik de marathon in Leiden gelopen, maar na 34 km kreeg ik kramp. Marathon wel uitgelopen. Wel getraind met een traditioneel schema, maar eind oktober of november wil ik toch opnieuw een marathon lopen. Nu wel met het 14K-schema. Tussendoor wil ik uiteraard wel blijven trainen en ook enkele 10 kilometer lopen doen. Hoe kan ik nu het beste verder gaan met trainen? Het is mij niet duidelijk wat nu het beste is. Over een paar weken helemaal opnieuw starten met het 14K schema of op basis van mijn huidige conditie doen wat ik prettig vind.
Torrerob

Re: Na de marathon

Bericht door Torrerob »

Hallo Arieko,

Volgens mij moet je altijd alleen maar doen wat je prettig vind!

Groeten Rob
RunningRob - Sportrusten

Re: Na de marathon

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Arieko schreef:Tussendoor wil ik uiteraard wel blijven trainen en ook enkele 10 kilometer lopen doen. Hoe kan ik nu het beste verder gaan met trainen?
Uiteraard kun je doen wat je zelf prettig vindt. :)

Als je iets meer houvast wilt:
Om een 10k lekker te lopen train je per week 1x maal in D2, 1 maal in D3 (tot aan je omslagpunt) en 1 maal vogels kijken. Afstanden 5 tot 10km.

100 dagen voor de marathon kun je beginnen met het marathon schema. Dit lijkt misschien een achteruitgang ten opzichte van het traditionele schema, bedenk dan wel dat je geen langzame lange duurlopen meer doet, maar meer op marathontempo!

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie