Gemiddelde tijden adem

Plaats reactie
bstuurman

Gemiddelde tijden adem

Bericht door bstuurman »

Hoi Koen,
Net als zovele andere wil ik weleens teveel mijn best doen om dit op te lossen bedacht ik dat misschien kon oplossen met het aangeven van tijd via een mp3-tje die ik zelf dan maak in audicity maar dan moet ik wel ongeveer weten hoelang de gemiddelde tijden van de inademing, de verlengde uitademing en de pauze zijn. Naderhand kan ik zelf dan bepalen of het korter of langer moet zijn als ik dan toch een verhouding heb tussen in-, uitademing en pauze. Audicity is handig dacht ik omdat het zelfs de tijd in milliseconden aangeeft, en eenmaal een cyclus gemaakt is het heel makkelijk te kopiëren en te plakken tot een totaal van 10 minuten. Hopelijk kun je wat aangeven van de gemiddelden tijden ook wat betreft de neusademhaling-oefening (waarbij geen verlengde uitademing door de mond hoeft). Alvast bedankt
Vriendelijke groeten,
Bert
Koen - Sportrusten

Re: Gemiddelde tijden adem

Bericht door Koen - Sportrusten »

Dag Bert,

Een ritme van 2 seconden inademen, 2 seconden uitademen en 4 seconden wachten is een mooi uitgangspunt.

Kun je daar wat mee?

Groet,

Koen
bstuurman

Bericht door bstuurman »

Ja, bedankt, daar kan ik wel wat mee
Koen - Sportrusten

Succes ermee Bert. De tijden zijn een richttijd, probeer het rustig uit. Als je vragen hebt, dan hoor ik het weer. Geluk, Koen
Ralph Snieders

Bericht door Ralph Snieders »

Beste Koen,

de uitademing moet toch altijd iets langer zijn dan de inademing?

groet,
ralph
Koen - Sportrusten

De uitademing plus de pauze is langer dan de inademing. Dat kan door de uitademing te verlengen, maar ook door te pauzeren ná de uitademing. Bij twijfel: doe de oefening even met een hartslagmeter. Als je hartslag zakt, gaat het goed.

Kun je hier iets mee Ralph?

Geluk,

Koen
Plaats reactie