missie volbracht in 010

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
judithmooy

missie volbracht in 010

Bericht door judithmooy »

Beste lopers,

het is best gelopen! Fris over de finish in 3.50.48 hand geklokt.
Conditioneel ging het prima, ademhaling ging lekker.
Angst voor wc-bezoekjes, klachten aan het lichaam, misselijk van de gelletjes (dit alles niet getraind, tja 14km ben je zo weer thuis.) waren onnodig. Alles ging voorspoedig.
Alleen, bovenbenen gevuld met beton vanaf 25km. Wat een pijn, maar opgeven is geen optie.
Het is maar 1x 42km en die ga je uitlopen natuurlijk. Graag was ik gefinisht op 3.45u. Dat is niet gelukt maar het vertrouwen is er, dus volgende x kunnen we daar aan werken want die gaat er zeker komen! Liefst zonder die zware benen, Koen hoe kan ik dit voorkomen?

benieuwd naar jullie ervaringen

groeten, Judith Mooy
stefvansikkelerus

Re: missie volbracht in 010

Bericht door stefvansikkelerus »

In november 2013 had ik mijn zoveelste laatste Marathon gelopen....redelijk last van blessures o.a. door de lange duurlopen....totdat mijn zoon mij wees op Sportrusten...een marathon lopen met een langste duurloop van 14km....Bingo.

Een trainingsprogramma van 100 dagen (waarvan ik de eerste 4 weken door blessures van gemist heb). Dagelijks ademhalingsoefeningen om een rustige hardslag te krijgen. En 4 keer in de week trainen.

En werkt het? Ja voor mij helemaal. Rustig gestart en mijn hartslag in de gaten gehouden...zodra deze boven de 130 dreigde te komen, even de ademhalingsoefening en dan zakte hij weer een punt of 5.
Pas bij 38 km kreeg ik het zwaar.

Uiteindelijk is dit de meest relaxte marathon geworden van de 9 die ik er nu gelopen heb....En de tijd .... sneller dan de laatste 3 op de oude methode.

En nu op naar marathon van Chicago ...dank zij Sportrusten?
Rob1305

Bericht door Rob1305 »

Ook hier missie volbracht. Bijna niet gestart door een blessure bij de laatste 14k loop. Heel de week aan het smeren en panadols om de ontsteking te remmen. Toch gestart. Tempo iets lager gehouden dan oorspronkelijk de bedoeling. Bij dertig kilometer tempo weer iets bijgesteld door die opspelende blessure en netjes in 3:59 gefinished ipv de beoogde 3:55. Ik heb heerlijk gelopen en mijn benen voelen nu beter dan mijn eerdere marathons. Dus werkt het sportrusten programma. Een volmondig ja.
En hoe is het met Koen en Maarten?
Mark Zuurhout | Sportrusten.nl

Bericht door Mark Zuurhout | Sportrusten.nl »

Gefeliciteerd! Leuk om jullie ervaringen te lezen.

Koen was helaas ziek (koorts), dus hij is niet gestart. Maarten is gefinisht in 3:44. Ik weet niet zeker of er nog een uitgebreid verslag van hem komt, zal het aan hem vragen. ;-)

Zelf liep ik ook mijn eerste marathon, welke ik uiteraard heb voorbereid met het 100-dagen Sportrusten-schema. Mijn primaire doel was genieten en lekker lopen. Op basis van mijn training was een tijd binnen 3:30 goed mogelijk, maar zo'n eerste marathon is natuurlijk andere koek als een training van 14K. Uiteindelijk heb ik mijn hartslag keurig onder controle weten te houden en liep ik lange tijd op het gewenste schema. Tot 18 km ging het vlekkeloos, daarna begonnen de eerste pijntjes, maar het was nog allemaal aardig te behappen. Zo'n 11 km voor de finish wist ik nog te versnellen, maar dat brak me na 4 km op... Maar toch, met een grote glimlach gefinisht in 3"34"46. Het genieten en het lekker lopen is zeker gelukt!
Ontspannen groet,
Mark

~ Word fit met een glimlach ~
Maarten - Sportrusten

Bericht door Maarten - Sportrusten »

Dag allen,

Mooi dat het gelukt is! Bij mij ook, maar wel flink afgezien bij mijn eerste marathon (3'44). Verslag komt nog in de vorm van een blog, maar het was in elk geval een fantastische ervaring. Wat een publiek in Rotterdam!

@ Judith, ik liep tegen hetzelfde aan. Zware benen vanaf kilometer 28 ofzo. Ook moeite (gek genoeg) om mijn hartslag naar beneden te krijgen, terwijl dat in mijn trainingen uitstekend ging. Ik denk vorm van spanning/ druk. De volgende marathon zal het leren denk ik :-)!

Overigens heeft elke marathonloper last van zijn benen in het laatste stuk :) .

Groet Maarten
Rob1305

Bericht door Rob1305 »

Na de marathon nu ff geen dipje ;) Nieuwe uitdaging verzinnen omdat ik met een doel altijd lekkerder loop :)
Ga nu aan de slag met 10K schema om mijn snelste tijd op de 10K eens proberen te verbeteren (46:10, 2007).
Daarna ga ik het schema voor de halve marathon volgen, om te kijken of ik deze ook eens scherper kan krijgen
(1:43:07 2012) . Als ik deze twee maal 100 heb afgewerkt dan is het weer eind december.
Mooi kan ik weer op tijd beginnen met de 100 dagen voor de marathon van 2016 in Rotterdam en heb dan als alles goed verloopt meer basis snelheid en dan ga ik mijn snelste tijd van de marathon ook maar eens aanvallen (3:55:12, 2010).
Waarom? Omdat ik vaak lees dat de 100 dagen voor de buitenstaanders niet geschikt worden geacht voor snellere PR's.
Lijkt me een leuke uitdaging om het tegendeel te bewijzen. Als dit met 3* een PR kan op mijn 53ste dan zou dit mooi het tegendeel bewijzen. Lukt het niet dan heb ik in ieder geval wel lekker getraind. Ik weet het erg ambitieus, maar ach ik hou van een uitdaging.
Op 8 mei (eerst lekker uitrusten en op vakantie, en natuurlijk rustig weer opbouwen) start de training voor de 10 km.
In september weten we of dan het eerste doel is gehaald.
judithmooy

Bericht door judithmooy »

Ik heb nog niet gelopen deze week, maar ik kan niet wachten!
voel me top en ik heb het gevoel dat ik snel herstel. Moet wel zeggen dat ik niet zo diep ben gegaan als 2 jaar geleden, maar dat is ook logisch, scheelt dik een half uur in snelheid.
Ik heb deze week heel veel trek! de marhsmallow-methode is wel heel lastig. Ik lat het deze week toe eens te snoepen.
Moet kunnen toch? Volgende week starten we weer met verantwoorde voeding.......

Fijn weekend, neem een lekker wijntje!
Plaats reactie