Leiden Marathon

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
annastraatmol

Leiden Marathon

Bericht door annastraatmol »

Nog maar 17 dagen tot Leiden Marathon......zijn er meer sportrusters die daar gaan lopen?? Zijn er nog supporters op 14 km?
Peter
A3marathon

Re: Leiden Marathon

Bericht door A3marathon »

Ik ga Leiden zo goed als zeker ook lopen. Het wordt mijn tweede marathon. Vorig jaar ben ik in Amsterdam op 38 km gestrand. Ik hoop nu met het sportrusten schema mijn eerste marathon uit te lopen. Ik ben het schema begonnen op dag 50 nadat ik met deze methodiek de halve in Den Haag (CPC) heb gelopen. De positieve ervaring met ademhalen en op hartslag lopen hebben me doen besluiten om het op deze manier nog een keer te proberen. Tot nu toe ben ik erg enthousiast, ook al vind ik het wel spannend om geen lange duurloop in de benen te hebben.
Tas25

Bericht door Tas25 »

Hoi, ik loop de Halve in Leiden, best spannend idd zo zonder die langere afstand te hebben gedaan. Trainster van mijn loopgroep vind het maar niks...ze denkt dat ik meer rust dan sport.
Supporters zou echt leuk zijn, maar dan nog voor de 14, als de halve en hele nog het zelfde parcours lopen
Martin V

Bericht door Martin V »

Ik ga ook de Halve in Leiden lopen. Ik vind het spannend worden. Heb vorig jaar de Zeven Heuvelen loop gedaan (15km) maar nu netjes het programma gevolgd en alleen tijdens Vogels kijken wel eens aan de 12 gekomen.
Dus ik heb eigenlijk wel het vertrouwen dat 15km zeker gaat lukken maar dan moet ik er nog 6. Gezonde spanning zullen we maar zeggen. Ik let nu nog goed op mijn eten en drinken en tijdens het lopen zal ik goed blijven drinken.
Succes zondag!

Martin
annastraatmol

Iedereen die Zondag Leiden gaat lopen...succes!!
en hopen op een beetje redelijk weer.
Koen - Sportrusten

Bericht door Koen - Sportrusten »

Heel veel plezier allemaal in Leiden!

(En succes natuurlijk).

Begin rustig, loop lekker op marathonhartslag en laat je niet gek maken. Het is een schitterende marathon en duizenden lopers zijn je voorgegaan met het 14-kilometer-schema.

Voor vragen en laatste support weet je ons te vinden.

Geluk,

Koen
Tas25

Bericht door Tas25 »

Dag 100 !!! Succes allemaal in Leiden, vooral veel loopplezier
Koen - Sportrusten

En? En? En?

Hoe is het gegaan?
Tas25

Bericht door Tas25 »

Lekker, schema werkt, moet ik me er wel aan houden en niet te snel weggaan en in hartslag hoog blijven met mijn 22 jarige zoon. Het was warm, vond ik maar leuk! Ben tevreden en voel me fit
Doordat ik de eerste 10 km te snel ging, moest ik later boete doen, maar dat is eigen schuld, een wijze les
Koen - Sportrusten

Tevreden over de finish komen en je fit voelen. Dat klinkt goed.

Hulde!
A3marathon

Bericht door A3marathon »

Gisteren was het dan zover. Mijn eerste marathon uitgelopen, mede dankzij Sportrusten. Na een vlekkeloss trainingsprogramma kreeg ik anderhalve week geleden last van mijn kuit/archillespees. Hierdoor de laatste twee keer 14 km niet meer gelopen en behandeld door fysio met dry needling. Test van 6 km op donderdag goed doorstaan, waardoor toch ingeschreven. Mijn hartslag in rust was al dagen hoger dan normaal (spanning?). Na de start ging hartslag al snel te hoog, waardoor ik tempo moest aanpassen. Zelfs toen was het lastig om op de lage marathonhartslag te lopen, terwijl dat in de trainingen nooit een probleem was. Ik heb er voor gekozen om in ieder geval niet teveel boven hoge marathonhartslag te lopen en daarmee geaccepteerd dat het geen snelle tijd werd. Door warmte onderweg veel gedronken (bij Leiden kan je eigen drinken bij de verzorgingsposten laten zetten, dat werkte goed). Na 28 km ging ik mensen inhalen, die gingen wandelen of hun tempo moesten bijstellen. Dat geeft moraal. Zelf niet hoeven wandelen en na 4.19 uur met zeer goed gevoel over de finish gegaan. Ik ben erg blij dat ik nu een marathon heb uitgelopen en het herstel lijkt goed te gaan. Voor mij dus ook bewezen dat schema werkt!
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Super, dank voor je verslag!
Gefeliciteerd met je prestatie!

met blijde groet,

Rob
annastraatmol

Leiden Marathon gisteren gelopen en een dubbel gevoel eraan over gehouden.Het 100 dagen schema redelijk precies gevolgd en had vooraf een goed gevoel.Gezien de tijden in de voorbereiding kon ik ruim onder de 4 uur verwachten (pr marathon was 3.52).
Tijdens 100 dagen progamma zelfs een 43 op de 10 gelopen maar regelmatig rond de 45.Een maand vooraf gemakkelijk 1.43 op de halve met ingetogen hartslag van 144 gemiddeld met naar het eind toe zo rond de 150. Gisteren dus vol goede moed van start waarbij de eerste halve in 1.55 ging dus zeker niet te hard maar hartslag al wat oplopend.Vervolgens zo rond de 26 km toch weer heel veel moeite en op het tandvlees uitgelopen in 4.12 Eerder in Rotterdam 2013 (3.52 klassieke methode ) en Eindhoven 2015
4.12 gewoon maar wat duurlopen gedaan) had ik hetzelfde.Ik loop met gemak een halve rond de 1.40 maar daarna...
Heeft Sportrusten mij niets gebracht?? zeker wel! Ik heb veel minder spierpijn en ben nu alweer fit,tijdens de 100 dagen geen knie of andere klachten (bij klassieke methode zeker wel) en ik loop de kortere afstanden veel makkelijker omdat ik door de ademhalings oefeningen prima mijn hartslag onder controle kan houden.Nu alleen nog iets bedenken waardoor ik na 26 km ook lekker kan lopen.
Had bij Rotterdam bergen pasta gegeten,bij Eindhoven flessen bieten sap gedronken en nu corboloader gebruikt en mijn zoon fietste mee dus geen enkel gebrek aan eten en drinken.Mijn omslagpunt is 170/weeg zo'n 60 kg bij 179.Gisteren gem hartslag 153
dus dat ging goed.Wie weet raad....??
Plaats reactie