25 km gelopen

Plaats reactie
marion65

25 km gelopen

Bericht door marion65 »

Gisteren de run van gieten gelopen. Lastige afstand ook voor het trainen. Moest ik nu marathon of halve marathon tempo lopen.
Ik ben gestart met marathonhartslag en uiteindelijk de laatste weken toch halve marathonhartslag gelopen maar met het marathon schema dus max 14 km.
Het was gisteren erg warm en ik had niet zo'n goede voorbereiding. Veel gewerkt de week ervoor, te weinig gedronken en er misschien ook wat te makkelijk over gedacht. Conclusie de eerste helft ging heel lekker en prachtig weer en prachtige natuur, bij 17 km werd het zwaar. Ik had last van dorst en uiteindelijk veel kramp in mijn rechtervoet en linkerkant. Gelukkig wel afwisselend. Mijn hartslag was ook veel te hoog 187. Dus toch even gewandeld en meer gedronken. Bij 21.1 km bleek wel dat ik een pr had gelopen op mijn halve. Ik liep 2 minuut sneller dan in maart bij de halve van haren. Maar ja ik moest nu nog 4 km door. Ik moest wel een paar keer rekken om de kramp tegen te gaan maar heb m uiteindelijk gelopen in 2.30.31. Mijn dichtrijd was 2.30 uur dus ben heel erg tevreden.
Thuis gekomen veel zoute dingen zoals boullion en chips😜 Genomen en goed bijgegeten en gedronken.
Vanochtend geen last van mijn benen... Wat een verschil met mijn benen na mijn eerste halve marathon vorig jaar.
Ik heb veel geleerd van deze run.
Goede voorbereiding, veel drinken!!!, tijdig rust nemen en vooral bij mijn marathonhartslag blijven, voor mij werkt sportrusten heel goed en ga me straks weer voorbereiden voor de Berenloop in Terschelling. Nu eerst weekje rust en lekker wandelen met de honden.
WendyW

Re: 25 km gelopen

Bericht door WendyW »

Goed gedaan!! Ik ga 25km lopen in juni en best veel stress voor :-)
Koen - Sportrusten

Re: 25 km gelopen

Bericht door Koen - Sportrusten »

Mooi verhaal Marion, geniet lekker na. Hulde!

Groet,

Koen
Plaats reactie