Hi,
Ik heb afgelopen april de halve marathon van Amstelveen gelopen met een gemiddelde hartslag van 175. Echter een tijdje daarvoor heb ik bij de sportarts mijn omslagpunt laten vaststellen en dat was 166, waarbij mijn max. hartslag 190 is. De vaststelling heeft wel op een fiets plaatsgevonden en ik begreep dat daar nog wel verschil kan zijn met lopen.
Nu wil ik graag gaan voorbereiden voor de hele, maar vraag me even af wat ik dan als omslagpunt moet nemen, 166, 175 of ergens in het midden?
Gr. Gregor
Omslagpunt hoger?
- RunningRob - Sportrusten
Re: Omslagpunt hoger?
Hoi Gregor,
Je omslagpunt op de fiets ligt ongeveer 10 tot 15 slagen lager dan voor het hardlopen. Vandaar het verschil.
Met blijde groet,
Rob
Je omslagpunt op de fiets ligt ongeveer 10 tot 15 slagen lager dan voor het hardlopen. Vandaar het verschil.
Als je een halve marathon kunt lopen op gemiddeld 175, betekent dit dat je omslagpunt hier nog een stukje boven zit. Het werkelijke omslagpunt is enigzins afhankelijk van je snelheid, maar is schat dit zo op 183.Gregor schreef:Nu wil ik graag gaan voorbereiden voor de hele, maar vraag me even af wat ik dan als omslagpunt moet nemen, 166, 175 of ergens in het midden?
Met blijde groet,
Rob