Na de hele de halve

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Jeannettemokka

Na de hele de halve

Bericht door Jeannettemokka »

Na de hele van Rotterdam, wil ik nu gaan trainen voor een halve marathon. Ik heb het schema uit 'Ik hardloper', maar welke hartslagen zal ik aanhouden? Alles ongeveer 5 of 10 hoger dan de training voor de hele?
Ik hoor het graag!
RunningRob - Sportrusten

Re: Na de hele de halve

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Jeanette,

Als je mij je 10km tijd en omslagpunt geeft, dan kan ik wel aangeven wat je halve marathonhartslag is.

met blijde groet,

Rob
Jeannettemokka

Fijn.
Mijn 10 km is 62 minuten.
Mijn omslagpunt is gemeten bij jullie op de workshop en was toen 152 (max 155 bij 14 km/uur).
Tijdens de 100 dagen voor Rotterdam heb ik weleens gedacht dat ik te laag heb gemeten (ik niet voldoende maximaal heb ingespannen). Tijdens de hele marathon zat ik 10-15 slagen te hoog (de zenuwen en de warmte) en heb 'm echt fluitend helemaal uitgelopen... Dat was natuurlijk heerlijk, maar misschien zou ik wel ietsje sneller kunnen. Al ben ik ook bijna 56, dus moet niet teveel willen denk ik ook. Maar goed. Ik hoor het graag. Dank alvast!
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Jeanette,
Jeannettemokka schreef:Mijn 10 km is 62 minuten.
Mijn omslagpunt is gemeten bij jullie op de workshop en was toen 152
Volgens deze gegegens zou je halve marathon hartslag ongeveer 138 moeten zijn.
Echter als ik rekening houdt met het feit dat je de marathon fluitend gelopen 10 tot 15 slagen hoger hebt gelopen, denk ik dat inderdaad je omslagpunt wat te laag is gekozen. Als ik hiervoor corrigeer dan zou je halve marathonhartslag op 148 uitkomen.

Als het goed is zul je merken dat dit best pitiig is. Mocht dit niet het geval zijn, of mocht je de trainingen te intensief vinden trek dan even aan de bel.

met blijde groet,

Rob
Jeannettemokka

Ik ga ermee aan de slag! Dankjewel RunningRob :D
Plaats reactie