Utrecht: je was zwaar!
-
roccoemmaneel
Utrecht: je was zwaar!
ook ik ben 100 dagen geleden begonnen met het schema. Op gevoel, aangezien de snelheid niet altijd klopte met de door het schema aanbevolen hartslagritme. Heb genoten van de trainingen en ben echt flink vooruitgegaan in deze 100 dagen. Het is heerlijk om regelmatig dezelfde afstand te lopen en dan je tijden sneller te zien worden. Daarom ook vol ambitie aan de start verschenen in Utrecht. Goede temperatuur, een wat rommelige start met pacers die wel heel ver bij me vandaan stonden, maar hartslag goed laag kunnen houden. Tijdens het lopen op het prima parcours bleek al snel dat mijn snelheid lager was dan ik vantevoren had ingeschat. Ik liep mijn trainingsrondjes gemiddeld zo'n 10 seconden per kilometer sneller. Maar in de ambiance van Utrecht heb ik daar verder niet opgelet. Dan komt het punt dat de halve marathonners afbuigen naar de finish. Het gaat nu beginnen dacht ik! en ik voelde me nog steeds erg sterk. In het centrum ben ik op kilometer 22/23 iets gaan versnellen en schoot mijn hartslag iets te ver omhoog. Ik voelde me echter zo sterk dat ik dacht dit gevecht wel te kunnen winnen. Helaas kwam op kilometer 33 toch de bekende man met de hamer....mijn kilometertijden liepen op, maar het lukte gelukkig ondanks de pijn om de cadans te behouden. Als je dan op kilometer 40 de toren van de finish ziet en je weet dat je het gaat halen, dan vergeet je alles en pers je alles eruit wat er nog inzit. De laatste 500 meter heb ik samen met mijn vrouw gelopen en dat voelde als een triomftocht. En dan op de finish klokken: 3.36. Mijn PR met 30 seconden verbeterd! heel blij, maar ook een klein beetje teleurgesteld, want op basis van m'n training hoopte ik onder de 3.30 te kunnen finishen. Was het de wind? of toch volgende keer 1 of 2x een 30km pakken. of toch mijn hartslag niet meer uitdagen? Genoeg om over na te denken. Nu vooral genieten, want niet iedereen kan een marathon lopen!
- RunningRob - Sportrusten
Re: Utrecht: je was zwaar!
Gefeliciteerd! Dank voor je verslag.
Mooie prestatie
Met blijde groet,
Rob
Mooie prestatie
Met blijde groet,
Rob