Hoi,
Ben aan het trainen voor de marathon van Rotterdam.
Het gaat heel goed, de trainingen voelen lekker, maar mijn tempo blijft lager dan verwacht.
In tabel 2 op blz 44 van de Marathonrevolutie zocht ik op dat ik met mijn 10kmtijd van 52 min omgerekend op een tempo van 6.14 mijn marathon zou moeten kunnen lopen. Echter, in mijn trainingen ligt dat tempo best een stuk lager, namelijk zo rond de 7:00/km om niet boven mijn marathonhartslagen uit te komen.
Hoe zou je dit verschil kunnen verklaren? Het lijkt me niet dat ik straks tijdens de marathon plotseling 45 sec sneller per kilometer loop, want dan zal mijn hartslag te hoog zijn.
Groet,
Siska
Marathontempo lager dan verwacht aan hand van tabel
-
Siska Groen
- RunningRob - Sportrusten
Re: Marathontempo lager dan verwacht aan hand van tabel
Hoi Siska,
Je had al eerder aangegeven de intensieve training niet te intensief te vinden, ik denk dat of je omslagpunt wat hoger ligt dan je nu hebt ingevoerd, of je 10k tijd nog wel sneller zou kunnen.
Je trainingshartslagen zouden namelijk wel enigszins overeen moeten komen met je marathontempo, dus van mij mag je wel iets hoger met je hartslagen gaan trainen. Als je er nu eens 3 of 4 bij optelt, dan heb je nog 3 weken om hier aan te wennen.
Met blijde groet,
Rob
Je had al eerder aangegeven de intensieve training niet te intensief te vinden, ik denk dat of je omslagpunt wat hoger ligt dan je nu hebt ingevoerd, of je 10k tijd nog wel sneller zou kunnen.
Je trainingshartslagen zouden namelijk wel enigszins overeen moeten komen met je marathontempo, dus van mij mag je wel iets hoger met je hartslagen gaan trainen. Als je er nu eens 3 of 4 bij optelt, dan heb je nog 3 weken om hier aan te wennen.
Met blijde groet,
Rob