Hallo, sinds afgelopen vrijdag aan het afbouwen met de bètablokker en vandaag een 10k wedstrijd (Selfkantlauf) gelopen. Omdat ik vorige week last had van mijn linker achillespees heb ik toen niet de 10K VOLUIT gelopen. Vandaag dan maar.
Ik had een gezonde spanning om te kijken wat het resultaat vandaag zou zijn. Na de start rustig mijn eigen tempo gaan lopen en mijn loopmaatje (mijn haas) gaf al snel aan dat ik veel te hard liep. NA 1,5KM km zat ik op een temp van 5:10 maar veel belangrijker voor mij, mijn hartslag zat op 156! Dat is mijn hoge halve marathon hartslag. Eindelijk ben ik boven mijn 145 hartslag uitgekomen.
Uiteindelijk ben ik zo hard mogelijk blijven lopen (het was Voluit dus...) en heb ik mijn officieel gemeten tijd gezet op 1:01:16
meer dan 4 minuten van mijn PR op de 10km af. Over de 10km een gemiddelde hartslag van 162 met een piek van 172. Mijn omslagpunt is door Koen bepaald op 170 Dus het lijkt plotseling allemaal te kloppen.
Behalve dat ik blij was een PR te hebben gelopen ben ik vooral blij dat nu alles op zijn plaats lijkt te vallen. Het geeft me nu wel extra motivatie moet ik zeggen, ik krijg er echt zin in.