Griep op dag 64

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
2Flo

Griep op dag 64

Bericht door 2Flo »

Was goed onderweg met het schema maar waar ik al bang voor was is uitgekomen. Ben nu al een week ziek en heb stevig de griep. Dit kan ook nog wel even aanhouden. Zou het nog lukken om de marathon te kunnen lopen wanneer ik nog een week ziek ben?

Groet,
Feike
RunningRob - Sportrusten

Re: Griep op dag 64

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Feike,

Twee weken (gedwongen) stoppen is geen probleem. Als je weer beter bent ga dan verder met het schema waar het op dat moment is.

met blijde groet,

Rob
2Flo

Bericht door 2Flo »

Hoi Rob,

Ben nu net weer begonnen met het schema en het valt me zwaar. De griep heeft er behoorlijk ingehakt. Mijn conditie heeft een aardige klap gehad. Kan ik dit nog wel goedmaken in 3,5 week waarvan de laatste week een rustweek is?

Groet,

Feike
RunningRob - Sportrusten

Hoi Feike,

Dat is nu nog moeilijk te zeggen.

Check goed te rusthartslag om zeker te zijn dat je hersteld bent. Als dit in orde is (en je voelt je weer goed) doe gewoon je trainingen.
Als na de laatste lange trainingen blijkt dat je tempo op marathonhartslag weer op het niveau is uit de periode van voor de griep, ben je er klaar voor :)

met blijde groet,

Rob
2Flo

Bericht door 2Flo »

Hoi Rob,

Ben nu weer 2 weken aan het trainen en ben nu behoorlijk verkouden waardoor ook de hartslag niet oké is. In een bericht van de organisatie geven ze aan dat wanneer je een aantal weken voor de start ziek bent geweest het erg onverstandig is om te starten i.v.m. een groot risico op een eventueel hartfalen :shock: . Dit vind ik wel heftig om te lezen!!

Het lijkt erop dat mijn lichaam geen weerstand meer heeft. Wat raad je mij aan? Misschien is het verstandig om mij te focussen op een andere marathon.

Groet,

Feike
RunningRob - Sportrusten

Hoi Feike,

Ik moet zeggen dat ik het moeilijk vind om je, in dit geval, zo op afstand van goed advies te voorzien.

Maar als je zo aan het kwakkelen bent is het misschien inderdaad verstandig je doel wat later te volbrengen. Niet alleen dat je lichaam het misschien moeilijk krijgt, in je hoofd voelt het dan ook niet goed en dan loop je niet echt lekker die 42 kilometer.

Ik vind dit een erg goede pagina over griep en verkoudheid in combinatie met sporten, misschien dat je hier nog wat aan hebt:
http://www.sportzorg.nl/bibliotheek/griep

Mocht je je doel willen aanpassen, dan kunnen we je einddatum in je schema aanpassen,

Sterkte!

Rob
2Flo

Bericht door 2Flo »

Hoi Rob,

Bedankt voor je advies. Deze week ging het langzaam weer beter en denk dat ik wel ga lopen. Ik vind het zonde om af te haken en deze marathon te moeten missen. Mijn marathon hartslag is 158. Wat adviseer je als begin hartslag op de eerste 10 km? Neem denk ik ook maar een extra gelletje mee :D

Groet,

Feike
RunningRob - Sportrusten

Hoi Feike,

Zorg dat je niet te snel van start gaat, en loop dus de eerste kilometers op je lage marathonhartslag uit je schema. Als het goed is heb je of krijg je hier ook een mailtje van op dag 82.
https://www.sportrusten.nl/stap/hartsla ... -marathon/

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie