Schema te zwaar???

Plaats reactie
Briegel

Schema te zwaar???

Bericht door Briegel »

Hallo, ik zit in week 12 van mijn halve marathonschema. Sinds een week lopen de trainingen niet goed, kan mijn tempo's met moeite halen. Zondag heb ik een 10km wedstrijd gedaan voluit en kwam uit op 40min. Vorige keer had ik er 38min voor nodig, 2 min trager dus!!! Heb een bloedonderzoek laten doen maar dit was normaal. Dokter zegt dat het schema mogelijk te zwaar is. Mag ik nu 1 ipv 2 trainingen op halve marathontempo doen? En de andere training dan gewoon rustig?
RunningRob - Sportrusten

Re: Schema te zwaar???

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Briegel,

Wat zegt je rusthartslag?

Dat is een goede indicator dat je goed hersteld. Als je merkt dat je niet goed hersteld bent sla dan gewoon een training over.

Met blijde groet,

Rob
Briegel

Bericht door Briegel »

Vorige week was die een paar dagen licht verhoogd (3-5 slagen) maar in het weekend terug in orde. Toch was die 10km niet goed.
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Briegel,

Eerst nog even dit: een variatie in een 10km van 2 minuten geen uitzondering hoor. Ik heb even naar mijn 10km wedstrijden gekeken van vorig jaar en het verschil tussen de langzaamste en de snelste is op 1 seconde na precies 2 minuten!

Maar als je je niet goed voelt, sla een training over of ga vogels kijken in plaats van op tempo. Dat is geen probleem.

met blijde groet,

Rob
Plaats reactie