30km in je training?
-
richardbekenbroek
30km in je training?
Vooropgesteld complimenten en bedankt voor de informatie en het hardloopschema. Ik heb nu dan ook bezig met het 100-dagen programma als voorbereiding op de marathon in Rotterdam. Ik ben al getraind en ervaren loper.
Nu ben ik voornemens om met een groep 30 kilometer te gaan lopen komende zondag. Dit wijkt dan echter af van het sportrustenschema. Hoe kijk jij hier tegenaan en is hier al ervaring mee?
Nu ben ik voornemens om met een groep 30 kilometer te gaan lopen komende zondag. Dit wijkt dan echter af van het sportrustenschema. Hoe kijk jij hier tegenaan en is hier al ervaring mee?
Re: 30km in je training?
Hoewel je een getrainde loper bent, zijn je gewrichten/pezen in je ondergestel waarschijnlijk niet getraind op 30K, en zul je dus minstens 1 a 2 weken rust moeten nemen om de belastingsschade te herstellen. Weken waarin je dus zal terugvallen in conditie. Vraag is dus of dat je het waard is. Als je te snel doortraint herstelt de schade niet, en heb je kans op een overbelastingsblessure.
- RunningRob - Sportrusten
Re: 30km in je training?
Een keer een langer is niet erg, maar 30km is wel fors langer dan een normale sportrusten training. Ik zou hem dan wel proberen te lopen op marathonhartslag
En neem ook minimaal twee dagen voor de loop rust.
Neem wel rust na die tijd, als je voelt dat je geen spierpijn of stijfheid hebt en je rustpols is normaal, kun je een training vogels kijken proberen. Als het goed gaat kun je de training weer oppakken. Eventueel kun je wel fietsten of wandelen in de dagen na de 30km.
met blijde groet,
Rob
En neem ook minimaal twee dagen voor de loop rust.
Neem wel rust na die tijd, als je voelt dat je geen spierpijn of stijfheid hebt en je rustpols is normaal, kun je een training vogels kijken proberen. Als het goed gaat kun je de training weer oppakken. Eventueel kun je wel fietsten of wandelen in de dagen na de 30km.
met blijde groet,
Rob