achteruitgang

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
nancy

achteruitgang

Bericht door nancy »

Ik zit nu in de 9e week van het programma. Ik merk dat de intensieve training ietsjes sneller gaat, de training op hoge marathonhartslag gaat volgens het overzicht ook wat sneller, kortom in beide zit een voorzichtige stijgende lijn. Alleen, de training op lage hartslag gaat steeds langzamer, het begint steeds meer op de vogels kijken training te lijken! Mijn laatste 10km voluit was 1 min sneller dan bij de 1e meting, nl 54 min dus dat gaat ook goed. Nu bij de lage marathonhartslag mag ik een max hartslag van 131 hebben, zit hier elke keer net boven (wat wel goed voelt!) maar kom nu net aan 9 km per uur terwijl ik ook rond 9.54 heb gelopen. Hebben jullie tips? Gebeurd dit vaker? Doe de ademhalingsoefeningen trouw. Het demotiveerd me momenteel, terwijl ik wel geniet van het lopen. Wel leuk dat de afstanden gaan toenemen, dat ligt me beter dan korte stukjes lopen.
RunningRob - Sportrusten

Re: achteruitgang

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Nancy,

Dit is wel herkenbaar hoor. Ik merk zelf dat er af en toe een training tussen zit die veel sneller of langzamer gaat dan verwacht (als je uitgaat van de hartslag). Ik houd het maar op "de vorm van de dag".

Kan best zijn dat het volgende week weer anders gaat. Je geeft aan dat je trainingen op hoge marathonhartslag en de voluit trainingen wel sneller gaan, dus ik maak me geen zorgen.

Met blijde groet,

Rob
nancy

Re: achteruitgang

Bericht door nancy »

Dank je Rob voor je reactie. Inderdaad voelt de ene dag beter aan als de andere, en het zal ook wel met onzekerheid te maken hebben. Ik zal ook eens regelmatig wisselen van de lange trainingen. Ik doe deze altijd op vrijdag en zondag en doe eigenlijk altijd op zondag de hoge hartslagtraining. Verandering kan nooit kwaad, daagt het lichaam ook weer uit.
Hopelijk tot 19 maart!

Groeten Nancy
Plaats reactie