10 km voluit

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
JeanineB

10 km voluit

Bericht door JeanineB »

Hallo, ik volg voor de 2e keer het 100 dagen schema voor de 1/2 marathon van Utrecht. 31-12 staat 10km voluit op het schema en 2 dagen later op 2-1 weer 10 km voluit. Dat komt 3x terug in het schema. Ik kan me van de vorige keer niet herinneren dat ik in 3 dagen 2x 10 km voluit op het schema heb staan. Klopt dat wel?

Ik ben benieuwd.
Groeten Jeanine
Mark Zuurhout | Sportrusten.nl

Re: 10 km voluit

Bericht door Mark Zuurhout | Sportrusten.nl »

Dag Jeanine,

Ik heb heb het even voor je nagekeken. Er ging in jouw schema inderdaad wat mis.
Het is inmiddels hersteld.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Veel succes en plezier,
Mark
Ontspannen groet,
Mark

~ Word fit met een glimlach ~
JeanineB

Bericht door JeanineB »

Beste Rob,
Gefeliciteerd met de halve van Egmond.

Ik heb een vraag, ik heb vandaag 10 km voluit gelopen. Op de kennisbank staat dat je minimaal 1x per 3 weken intensief of lang moet lopen. 10 km op een hartslag van bijna mijn omslagpunt (178) is voor mij heel lastig te halen, bij 175 begin ik misselijk te worden en dan vind ik 10 km echt afzien. Ik heb altijd lang nodig om op gang te komen, de 2e 5 km zijn gemakkelijker dan de 1e 5! Kan ik de 10 km voluit ook vervangen door langer? En zo ja wat is langer, met welke hartslag en heeft dat hetzelfde effect? Zo niet, dan wordt het over 2 weken gewoon weer 50 minuten afzien :lol:

Groeten Jeanine
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Jeanine,
JeanineB schreef:Gefeliciteerd met de halve van Egmond.
Dank je wel! :)
JeanineB schreef:Kan ik de 10 km voluit ook vervangen door langer? En zo ja wat is langer, met welke hartslag en heeft dat hetzelfde effect?
Loop je in? Zo niet probeer dan 1 a 2 km in te lopen voor je aan de 10km voluit begint.

En let ook even op je tempo. Je weet nu ongeveer hoeveel min/km (of km/u) je loopt op een 10km voluit. Als je daar (ver) boven zit in het begin temper dan je tempo. Je weet dat je het tempo toch niet vol zal houden en je houdt meer energie over aan het einde, dus je uiteindelijk resultaat zal er niet onder lijden.

Kun je hier wat mee?

Met blijde groet,

Rob
JeanineB

Bericht door JeanineB »

Beste Rob,
Dank je wel voor de tip! Hier heb ik zeker iets aan. Meestal loop ik wel 2 km in. Ik heb het deze week toegepast op de 8km marathon hartslag en dat ging veel beter.
Plaats reactie