Hartslag meting

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Tweeling

Hartslag meting

Bericht door Tweeling »

Hallo ik heb een vraag over de hartslag meting ik heb 7 km gelopen met de fitbit pols meter en de borstband in combinatie met marathon revolutie app de fitbit geeft een gemiddelde hartslag van 136 en de borstband 125 aan. In rust meten ze wel dezelfde hartslag. Is hier een verklaring voor? Ook is mijn omslagpunt ruim twee maanden geleden vastgesteld op 159 wel op de loopband
Omdat ik dacht dat het nu iets te hoog was omdat ik moeite heb om aan mijn marathon HS te komen (146) heb ik vandaag met de app opnieuw mijn omslagpunt berekend (ik ben de afgelopen 2 weken wel zwaar verkouden geweest) en ik kwam op 169 uit.
Voor mijn gevoel is dit veel te hoog of doe ik niet voldoende mijn best om er de vaart i te zetten? :lol:
Ik heb nu wel een inspannigstest aangevraagd want ik wil die 100 dagen tot een goed resultaat brengen.
Sportieve groet Tweeling (Ada)
RunningRob - Sportrusten

Re: Hartslag meting

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Tweeling,

Een borstband is meestal betrouwbaarder dan een polsmeting. Wat wel eens gebeurt is dat je stapfrequentie wordt gemeten in plaats van je hartslag.

Probeer eens je fitbit wat strakker te doen of aan de binnenkant van je pols en doe de test nog eens.
De borstband goed nat maken maakt de meting ook beter.

Als je niet helemaal gezond bent kan je hartslag hoger zijn dan normaal. Dit kun je controleren door iedere dag (op hetzelfde tijdstip en onder dezelfde omstandigheden) je pols te meten. Als deze meer dan 5 slagen hoger is dan normaal ben je niet goed hersteld van je laatste training of je bent niet helemaal gezond (en dan kun je dus beter een training overslaan).

Met blijde groet,
Rob
Plaats reactie