Geen 100 maar 50 dagen?

Plaats reactie
Mandy

Geen 100 maar 50 dagen?

Bericht door Mandy »

Hallo allemaal,

ik heb het idee in mijn hoofd gehaald om 26 april a.s. de marathon van Antwerpen te gaan lopen. Ik heb vorig jaar de marathon van Barcelona gelopen met het standaardschema. Ik ben een frequente loper.
Nu wil ik dus met het nieuwe schema de marathon van Antwerpen gaan lopen, alleen heb ik nog maar 50 dagen de tijd om te trainen volgens dat schema. Kan ik gewoon instappen in de 7e week en de gok nemen? Ik ben namelijk nieuwsgierig hoe me dit gaat bevallen, om maar max 14 km te gaan lopen.

Graag hoor ik jullie meningen en wellicht ervaringen!

Groet,

Mandy
amsregle

Re: Geen 100 maar 50 dagen?

Bericht door amsregle »

Hoi Mandy,

Vorig jaar kwam hoorde ik over het 100 dagen schema en na mijn hele marathon van Amsterdam in oktober had ik al een halve marathon op de planning staan voor 20 december. Amsterdam heb ik volgens de traditionele schema's gedaan en voor de halve in december heb ik 6 weken lang het 100dagen schema gevolgd. Ging prima! Als je goed getraind bent, (en dat ben je) moet het vast lukken. Je lichaam en jezelf moet wel even wennen aan 4 x trainen ipv 2 of 3 keer. Maar ik ervaar het als lichter doordat je minder km's maakt.

Veel succes gr Wibe
Plaats reactie