Hartslagmeter

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Gieser

Hartslagmeter

Bericht door Gieser »

Aardig wat schemas geprobeert en de combinatie met fietsen leverde mij vele malen na een week of 3 shint split op. Nu voel ik ook wel wat maar het is erg beheersbaar en zeker het chirunning helpt erbij niet over de limit te gaan. Want dat is oh zo makkelijk als je al een leuke conditie hebt van het fietsen...

Ik loop diverse tempos op ademhaling en snelheid, maar wil graag mijn hartslag monitoren. Dit lukt maar niet. 2x een borstband geprobeert en een keer een hartslagmeter om de pols van H3. In rust werkt het leuk, maar zodra ik ga sporten klopt er niks meer van.

Ik wil best 200 E uitgeven maar wel eenmalig voor een goede. Iemand ervaring met TomTom of advies voor andere hartslagmeters om de pols?
Saskia B

Re: Hartslagmeter

Bericht door Saskia B »

Ik heb een Polar M400 en hij bevalt me echt ontzetten goed!
Als je een beetje online speurt heb je hem <130 euro. Ik heb er zelf 119 voor betaald (decathlon), maar hij is wel roze :)
RunningRob - Sportrusten

Re: Hartslagmeter

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Gieser,

Ik heb dus ook een M400. Dit is een specifiek hardloophorloge. Polar heeft ook iets duurdere types die je ook voor het fietsen kunt gebruiken waarbij je ook je kadans etc kan meten.

Belangrijk bij een borstband is dat je deze wat vochtig maakt voordat je hem gebruikt, dat bevorder het contact met je borst en dus de kwaliteit van de meting.

Bij een hartslagmeter via de pols wil het nog wel eens helpen de band wat strakker te doen of het horloge op een andere plek te dragen (binnenkant pols), in geval van een slechte meting.

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie