Ik ben nu bijna 2 wkn bezig met het schema, maar loop rond de 8 min./km met lage marathon hartslag. Zelfs met mijn hartslag van de intensievere training kom ik niet onder de 6:25min./km. Ik snap dat ik er aan moet wennen en hou mij trouw aan de opgegeven hartslagen, maar voor het schema liep ik 5:45-6:00min./km. Een halve marathon heb ik gelopen in 2:02uur en een 10 km loop ik rond de 56 min, nu doe ik er een 1:15 uur over. Wat moet ik doen? Moet ik toch doorzetten of moet mijn hartslag ook aangepast worden net als bij de andere die ik in deze forum gelezen heb.
Groeten Miranda
Tempo ligt te laag voor mijn marathon hartslag
- RunningRob - Sportrusten
Re: Tempo ligt te laag voor mijn marathon hartslag
Hoi Miranda,
Je training op lage marathonhartslag, zou gezien je 10km tijd, ongeveer in 6:50minkm moeten gaan. Als je er dus 8min/km over doet dan gaat het te langzaam. Waarschijnlijk is je omslagpunt dan toch te laag bepaald. Kun je je trainingen is 5 slagen hoger gaan lopen dan in het schema staat? En eens kijken waar je dan op uitkomt?
met blijde groet,
Rob
Je training op lage marathonhartslag, zou gezien je 10km tijd, ongeveer in 6:50minkm moeten gaan. Als je er dus 8min/km over doet dan gaat het te langzaam. Waarschijnlijk is je omslagpunt dan toch te laag bepaald. Kun je je trainingen is 5 slagen hoger gaan lopen dan in het schema staat? En eens kijken waar je dan op uitkomt?
met blijde groet,
Rob
Re: Tempo ligt te laag voor mijn marathon hartslag
Dat ga ik zeker proberen, ik denk dat dat beter gaat. Ik zal laten weten als het beter gaat.