Probleem hartslagmeter

Plaats reactie
Nicole76

Probleem hartslagmeter

Bericht door Nicole76 »

Onlangs heb ik een garmin forerunner 35 aangeschaft met geintegreerde polshartslagmeter voor mijn sportrusten training voor de halve van Utrecht. Voor het meten van de h artslag in rust is het een prima horloge maar voor het hardlopen op hartslag heeft de meter moeite om de juiste hartslag te vinden. Heeft iemand hier ervaring mee? Mijn oude forerunner 405 met hartslagband geeft wel.direct de juiste hartslag weer bij het aanpassen van mijn snelheid.
RunningRob - Sportrusten

Re: Probleem hartslagmeter

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Nicole,

Ik heb zelf een meter met borstband, maar van andere lopers heb ik begrepen dat de band een gaatje strakker doen nog wel eens wil helpen. Heb je dit al eens geprobeerd?

met blijde groet,

Rob
peterde
Contacteer:

Re: Probleem hartslagmeter

Bericht door peterde »

Hoi Nicole,

Ik heb zelf een FR 235 en draag die redelijke strak aan de binnenkant van de pols. Op zich geeft dit een betrouwbare uitlezing. Wel is het optische systeem wat gevoeliger voor pieken dan een band.

Als ik de FR235 aan de gewoon draag krijg ik regelmatig last van het kadanslock verschijnsel. Je hartslag blijft dan gelijk lopen met je pas frequentie en klopt dus dan van geen kanten meer. In de garmin forums wordt dit verschijnsel omschreven en binnen kant van de pols is voor de meeste lopers een goede oplossing. Ook zijn er regelmatig software updates van Garmin die de betrouwbaarheid van het geheel verhogen.
Peter de Leng
Ik marathonloper
http://peterdeleng.wordpress.com
Plaats reactie