Intensieve duurloop vervangen door een baantraining
Intensieve duurloop vervangen door een baantraining
Hallo,
A.s. Zaterdag begin ik met het Sportrusten schema voor de marathon van Rotterdam.
Normaal loop ik 2x/week (vd 4 trainingen) bij een atletiekclub; 1x weg/bostraining en 1x/week op de baan (intervaltraining). De baantraining zou ik graag blijven doen de komende maanden, evt om de week. Is het mogelijk dat ik de intensieve duurloop vervang door de baantraining, zonder dat dit nadelige gevolgen heeft voor het volgen vh Sportrusten programma?
Groet, Saskia
A.s. Zaterdag begin ik met het Sportrusten schema voor de marathon van Rotterdam.
Normaal loop ik 2x/week (vd 4 trainingen) bij een atletiekclub; 1x weg/bostraining en 1x/week op de baan (intervaltraining). De baantraining zou ik graag blijven doen de komende maanden, evt om de week. Is het mogelijk dat ik de intensieve duurloop vervang door de baantraining, zonder dat dit nadelige gevolgen heeft voor het volgen vh Sportrusten programma?
Groet, Saskia
- RunningRob - Sportrusten
Re: Intensieve duurloop vervangen door een baantraining
Hoi Saskia,
Dit is geen probleem. De intensieve training mag je ook als interval doen, en als je dat op de club doet is het natuurlijk prima.
Met blijde groet,
Rob
Dit is geen probleem. De intensieve training mag je ook als interval doen, en als je dat op de club doet is het natuurlijk prima.
Met blijde groet,
Rob
Beste Rob,
Bedankt voor je reactie en fijn dat ik niet van mijn geliefde baan 'af hoef'. Bovendien is het lopen in een groep een stuk gezelliger dan alleen
Groet, Saskia
Bedankt voor je reactie en fijn dat ik niet van mijn geliefde baan 'af hoef'. Bovendien is het lopen in een groep een stuk gezelliger dan alleen
Groet, Saskia
Beste Rob,
Ook ik ben afgelopen zaterdag begonnen met het 100 dagenschema voor de marathon van Rotterdam en vervang de intensieve training door mijn intervaltraining met mijn loopgroep.
Vraag: volgens het schema is de afstand van de intensieve training (vanavond) 6 km. Met mijn loopgroep is de gem. afstand van de intervaltraining altijd 10-11 km. Is het een probleem om de afstand van 10-11 km aan te houden ipv 6 km of moet ik eerder stopen (lees:omkeren)?
alvast bedankt voor je reactie.
Gr. Frank Bouman
Ook ik ben afgelopen zaterdag begonnen met het 100 dagenschema voor de marathon van Rotterdam en vervang de intensieve training door mijn intervaltraining met mijn loopgroep.
Vraag: volgens het schema is de afstand van de intensieve training (vanavond) 6 km. Met mijn loopgroep is de gem. afstand van de intervaltraining altijd 10-11 km. Is het een probleem om de afstand van 10-11 km aan te houden ipv 6 km of moet ik eerder stopen (lees:omkeren)?
alvast bedankt voor je reactie.
Gr. Frank Bouman
- RunningRob - Sportrusten
Hoi Frank,
Met blijde groet,
Rob
Op zich heb ik er geen probleem mee als je gewoon de training afrond. Je bent dit immers zo gewend. Houd wel je rusthartslag in de gaten om te zien dat je goed hersteld.boumaf schreef: Vraag: volgens het schema is de afstand van de intensieve training (vanavond) 6 km. Met mijn loopgroep is de gem. afstand van de intervaltraining altijd 10-11 km. Is het een probleem om de afstand van 10-11 km aan te houden ipv 6 km of moet ik eerder stopen (lees:omkeren)?
Met blijde groet,
Rob
Dag Rob,
Dank je wel voor je reactie!
Ik zal zeker mijn rusthartslag in de gaten houden.
Op na de marathon van Rotterdam......
Gr. Frank
Dank je wel voor je reactie!
Ik zal zeker mijn rusthartslag in de gaten houden.
Op na de marathon van Rotterdam......
Gr. Frank