Genoten van een mooie voorbereiding, een fantastische dag, zeker wat betreft het weer en een goed gevoel want ik heb mijn tijd met 5 minuten verbeterd,
Wat eigenlijk een beetje tegen viel, ik had er niet op gerekend is dat mijn kuitspieren zo stram werden na 25 km (bij mijn vorige marathon was het de verzuring in de bovenbenen) van verzuring en conditioneel kapot nu totaal geen last, maar de stramheid in de kuiten hebben mij wel gedwongen om stukken te wandelen. Ligt dit aan het niet gewent zijn van de kuitspieren aan een dergelijke lange belasting? ik lees bij meerdere loper dat zij dit probleem hebben (uiteraard alleen maar van mensen die via sportrusten getraind hebben), graag van jullie een duidelijk antwoord en of visie hier op.
Wat betreft de belasting tijdens de training, het conditioneel aan kunnen van een dergelijke prestatie ben ik vol lof over het programma en met mijn eindtijd 5.03.27 (5 minuten sneller dan 4 jaar geleden, ik ben nu 60 ben ik zeer tevreden.
Marathon Amsterdam
-
Maarten - Sportrusten
Re: Marathon Amsterdam
Dag Gradus,
Dank voor je bericht en hulde voor je prestatie, nu lekker nagenieten.
V.w.b. de stramme kuiten ben ik benieuwd of je bij de start goed je hartslag hebt kunnen houden?
Ik kreeg ook last van mijn kuitjes, maar ik ben duidelijk te hard gestart en dat kreeg ik op die manier terug van mij lijf. Overigens denk ik dat ook een heleboel lopers met een regulier schema pijnlijke kuiten hadden
.
Gr. Maarten
Dank voor je bericht en hulde voor je prestatie, nu lekker nagenieten.
V.w.b. de stramme kuiten ben ik benieuwd of je bij de start goed je hartslag hebt kunnen houden?
Ik kreeg ook last van mijn kuitjes, maar ik ben duidelijk te hard gestart en dat kreeg ik op die manier terug van mij lijf. Overigens denk ik dat ook een heleboel lopers met een regulier schema pijnlijke kuiten hadden
Gr. Maarten