TCSAMS16 volbracht!

Plaats reactie
Cris

TCSAMS16 volbracht!

Bericht door Cris »

Gisteren na 100-dagen programma de Marathon in Amsterdam volbracht.
Na een (te) enthousiaste start tot 28 kilometer lekker gelopen. Daarna werd het zwaar en steeg m'n hartslag al
tot over m'n hoge hartslag (171 bpm). De laatste kilometers waren dan ook zwaar en flink verval gehad, maar uiteindelijk wel in een PR van 3:26 gefinisht!
Maarten en Koen bedankt voor de inspiratie, tips en jullie enthousiasme!
Torrerob

Ook TCSAMS16 volbracht!

Bericht door Torrerob »

Gefeliciteerd Cris, mooie tijd ook!

Ik heb gisteren ook de Marathon van Amsterdam volbracht. Ik liep mijn eerste marathon. 3 weken voor de marathon kreeg ik last van mijn knie waardoor ik helaas niet meer kon lopen. Ik had het eigenlijk al opgegeven, toen ik maandag voor de marathon toch weer langzaam 1,5 km kon lopen. Dinsdag ging het nog beter met 5,5 km en heb toen besloten om toch te gaan lopen.
Het ging eigenlijk super. Niet het tempo kunnen lopen als ik zonder blessure had gekund, maar ik heb geen last gehad en echt genoten! Bizar dat ik nog geen jaar hardloop en toch een marathon kan volbrengen. Sportrusten en Chirunning!

Tot km 20 werd ik nog wel eens ingehaald, maar ik bleef omstreeks mijn Marathon HR (iets hoger) lopen. Daarna liep ik gelijk op, en na 30 km heb ik echt veel mensen ingehaald. Ik had wel stijve spieren maar ik kon toch ontspannen blijven lopen. 3 gelletjes op en een vrij vlak schema gelopen in 4.07 uur. Heel blij en tevreden. Iedereen van sportrusten bedankt. Topschema! Ik had ook nog 2 vrienden gek gemaakt voor de marathon. Zij liepen 3,44 en 4,40 (met kuitblessure). Ook zij waren heel tevreden.

Ik liep overigens in het zwarte sportrusten loopshirt, en heb best veel leuke en geïnteresseerde reacties gehad!

Waarschijnlijk ga ik ook de marathon van Rotterdam lopen, maar eerst even uitrusten, herstellen en genieten! 8-) 8-)

groeten Rob
Koen - Sportrusten

Re: TCSAMS16 volbracht!

Bericht door Koen - Sportrusten »

Gefeliciteerd toppers.

Nu lekker nagenieten.

Koen
Running Ron

Bericht door Running Ron »

Gisteren tijdens de marathon van Amsterdam ook mijn PR gelopen (3:25:47), wat niet zo moeilijk was omdat ik nooit verder heb gelopen dan 21 km :)

Ik heb 100 dagen geleden de aftrap gehad in Vleuten en de principes van het sportrusten tot me genomen.
Gedurende de voorbereiding heb ik me met name aan de principes gehouden, maar niet letterlijk het schema gevolgd.
Soms kwam het wel uit om te gaan lopen en soms niet. Al met al heeft het 'lopen op hartslag', combinatie van tempo lopen en 'vogeltjes-kijken' plus de ademhalingsoefeningen ertoe geleid dat ik heerlijk heb gelopen.

Van te voren was ik best bang om ergens tussen de 28 en 35 km volledig in te storten (omdat ik dus nooit zo ver heb gelopen), maar dit bleek dus ongegrond. Pas de laatste 3/4 km kreeg ik last van verzuring, maar hoort er natuurlijk ook wel een beetje bij :)

Omdat ik dit jaar in de 40+ viel ben ik dus erg tevreden over het resultaat!

Wie weet wat er nog volgt aan evenementen?

Bedankt en succes met de Sportrusten methode. Wat mij betreft zeker aan te bevelen voor wie zich wil voorbereiden op een marathon!

Mvg Ron Hof
Koen - Sportrusten

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Ron,

Gefeliciteerd. Zet jij je naam ook op de Wall of 14K? https://www.sportrusten.nl/marathonrevo ... ll-of-14k/

Je bent mooi een minuut sneller dan neef Maarten (35)

Geluk,

Koen
Plaats reactie