Marathon Eindhoven

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Erika G

Marathon Eindhoven

Bericht door Erika G »

Gisteren was het eindelijk zover: ik ging mijn eerste marathon lopen.
Had 's ochtends vroeg al een rustpols van 35 slagen hoger dan normaal :shock: Ik leg de druk ook altijd veel te hoog bij alle wedstrijden en ben altijd erg nerveus. Zo ook deze keer.

Hoewel ik er voor de tijd alle vertrouwen in had dat ik tot km30 netjes op marathon hartslag zal gaan lopen, heb ik dit idee al snel los gelaten. Ik was bewust als achterste gaan staan om rustig te kunnen lopen maar wat ik ook deed, de hartslag wilde niet zakken. Na een km of 5 heb ik dit maar opgegeven en ben ik op gevoel rustig gaan lopen. Doel was te finishen en bovenal te genieten. En wat heb ik genoten! Wat een geweldig publiek. Doordat ik achteraan liep had ik allemaal privé supporters ;) Echt super. Ze slepen je er helemaal doorheen en dan ook nog eens al die muziek en bandjes.....helemaal fantastisch. Ik heb onderweg met supporters gesproken, armen in de lucht voor de muziek en vrijwilligers bedankt.

Het lopen zelf ging goed. Bij km 24 voelde ik de benen wat en trad er iets verval op. Vanaf km 30 werd dit meer. Doordat ik dit van te voren al verwacht had, heb ik het gewoon over mij heen laten komen. Ik ben blijven lopen want als ik zou gaan wandelen was ik bang dat ik niet meer aan het lopen kwam. Onderweg bij km10 en 20 een gelletje genomen en toen elke 5km.

Bij km 39 kwam ineens het besef: "Ik ga dit gewoon halen!" Dat was even een mooi moment en de tranen sprongen mij dan ook in de ogen. Wat een prestatie dat mijn lichaam dit aan kan!

Hoewel finishen het belangrijkste was had ik natuurlijk stiekem wel een eindtijd voor ogen. 5:20 leek mij haalbaar. Ik eindigde in 5:19:42. :D

Ik ben fris over de finish gekomen en ben nog steeds helemaal in de wolken zo ontzettend als ik er van heb kunnen genieten! Kamp nu nog met vreselijk spierpijn en je wil mij niet door het huis zien strompelen(laat staan een trap proberen af te lopen :lol: maar dat is het dubbel en dwars waard geweest.

Als je mij vraagt of het programma heeft gewerkt dan zal ik ja moeten zeggen want hoewel ik uiteindelijk niet op hartslag heb kunnen lopen heeft het mij wel geleerd om rustig te lopen en het allerbelangrijkste is nog wel dat ik blessurevrij en fris aan de start stond! Dit was mij met een regulier schema niet gelukt.

Dit smaakt dan ook zeker naar meer!! In mijn hoofd ben ik al weer een halve en een hele voor volgend jaar aan het plannen. Sportrusten jullie horen nog van mij!

Rob bedankt voor al je antwoorden. Ze hebben mij steeds weer geholpen!

Met sportieve groet,

Erika
Mellinda

Re: Marathon Eindhoven

Bericht door Mellinda »

Jeetje Erika, dan zijn we gister gewoon naast elkaar gestart. :o

Ik stond namelijk ook helemaal achteraan omdat ik nog moest plassen. Ik zei nog tegen mijn vriend, ik ben nu al de laatste en we moeten nog starten. :lol:

Wat goed om te lezen dat je de loop op dezelfde manier hebt ervaren als ik, net als de spierpijn nu hahaha.

Ook ik ben alweer bezig met mijn volgende loopje.

Wie weet zien we elkaar dan wel.

groetjes mellinda
Erika G

Bericht door Erika G »

Echt waar Mellinda?! Wat jammer dat ik dat niet geweten heb. Ik keek nog om mij heen omdat ik wist dat jij deze ook zou lopen maar snugger als ik ben heb ik totaal niet naar de namen op de startbewijzen gekeken :x

Ik heb jouw verhaal ook net gelezen. Geweldig hoeveel onze ervaringen op elkaar lijken. Van de zenuwen vooraf tot aan de hartslag die niet om laag wilde :D

Je hebt het geweldig gedaan en een super tijd neergezet! Respect voor je!

Heb op FB ook volgens mij op een bericht van jou gereageerd.....

Geniet nog maar lekker van je overwinning en wie weet tot een volgende keer!!

Groetjes Erika
ariedejager

Bericht door ariedejager »

Gelukt!

Ik heb mijn eerste marathon gelopen in Eindhoven. Ik ben er zeker van dat dit zonder mijn schema van Sportrusten niet gelukt was met mijn 61 jaartjes. Ik heb veel geleerd van de voorbereiding omdat ik niet meer ging voor snelheid maar lekker ontspannen trainen en uitlopen van de wedstrijd. Ben nu nooit meer stuk geweest na een training en dat was in het verleden bij de klassieke voorbereiding voor de halves wel het geval.

Ook ik zat achter in het startvak. Ik loop niet snel en maakte me zorgen voor het tussenpunt op 20 km hier moest je na 2,5 uur gepasseerd zijn omdat dan de startvakken voor de halve gereed gemaakt werden. Ik had me gericht op de pacers die volgens opgave van de organisatie in een schema van 5 uur zouden lopen zodat ik zonder zorgen het tussen punt zou halen. Daarna zou ik wel kijken. Helaas hebben die pacers verstek laten gaan. Ik heb daarom alleen gelopen en de eerste helft van de wedstrijd dus te snel gelopen en lukte het niet om mijn hartslag laag te houden. De tweede helft kon ik beter mijn hartslag op het marathon tempo houden. Er trad wel verval in snelheid op. Het viaduct na de 35 km zorgde ervoor dat het daarna een stuk moeilijker werd.

Ik ben achteraan gestart en ook achteraan gefinished. Ik was 4e van onderaan in de uitslagenlijst, maar dat gaf niets. Ik had hem uitgelopen. Na afloop was ik niet echt kapot en vandaag valt het erg mee met spierpijn en vermoeidheid.

Op basis van de tabel in het boek Marathonrevolutie zou ik op basis van mijn 10 km tijd bij de start van de training moeten uitkomen op een marathontijd van 5:28:14 Bizar gewoon dat ik daar heel dichtbij uitkwam op 5:30:47

Ik ben overtuigd! Fijne voorbereidingstijd en wedstrijd gelopen.

Arie
Erika G

Bericht door Erika G »

Beste Arie,

Van harte gefeliciteerd dat je de marathon hebt uitgelopen! Diep respect voor je. Ik hoop dat ik dat later op jouw leeftijd ook nog kan zeggen.

Wat zul je eerst gebaald hebben toen de Pacers er niet bleken te zijn maar je mag dubbeltrots zijn want je hebt het toch mooi 'even' alleen gedaan!

Grappig om te lezen dat zowel jij, Mellinda als ik dus blijkbaar vlak bij elkaar hebben gestaan zonder het te weten van elkaar.

En dat je vierde vd onderste bent geworden is totaal niet belangrijk. Je hebt m uitgelopen en dat is het belangrijkste. Bovendien voel je je nu goed en ook ik ervaar het zo. Dat is heel wat waard.

Ik neem aan dat je ook nog helemaal euforisch bent over wat je hebt gepresteerd. Geniet nog lekker van dat gevoel en veel plezier en succes bij je eventuele verdere loopjes!

Met sportieve groet,

Erika
Laura Batterink

Bericht door Laura Batterink »

Beste Erika, Mellinda en Arie.

Leuk jullie verhalen te lezen!
Van harte gefeliciteerd met jullie prestatie.
Lekker herstellen en nagenieten nu.

Met sportieve groet,
Laura
Christine

Bericht door Christine »

Erika,Mellinda en ook Arie,

Wat hebben jullie het goed gedaan en genoten ook!
ben heel erg blij voor jullie!!!!!
ook om te horen dat er al weer geplandt wordt :lol:
dat spierpijnverhaal dat kan ik mij zo inbeelden :lol:

het gaat jullie goed.
groetjes Christine
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Super! Iedereen gefeliciteerd! Ben super blij dat ik zulke positieve verhalen lees!

met blijde groet,

Rob
ariedejager

Bericht door ariedejager »

Erika,Mellinda,

Hebben jullie je al geregistreerd in the wall of fame van sportrusten? Ik kende de link niet. Zie onder.

Tip aan Rob en Koen, misschien moet je bij de felicitaties aan iemand die heb uitgelopen heeft met jullie schema even hierna verwijzen.

www.sportrusten.nl/wall-of-14k
Mellinda

Bericht door Mellinda »

Dank Arie.

Ik heb het meteen gedaan.

Wat leuk.

Hoe is het met de beentjes? Ik heb nagenoeg geen last meer.
korz

Bericht door korz »

Wat een gave verhalen! Mooi dat ook voor jullie het schema heeft gewerkt.. toppertjes! Ik mocht de halve marathon lopen in Eindhoven. Was ook heerlijk om een keer weer iets sneller te gaan, dan mijn marathon in Berlijn. Ging goed, want ik vond het wel spannend, twee weken na een mijn eerste hele marathon alweer een halve te lopen, maar het ging goed en voelde prima!
Lopen met je hart: heerlijk!
Plaats reactie