Hoi Rob,
ik heb net 10 km gelopen. De bedoeling was om deze te lopen op (halve)marathonhartslag hoog (153). Door een lichte hamstring(?) blessure die ik aan het begin van het schema heb opgelopen, heb ik langzamer gelopen dan mijn plan was. Ik ben iets onder marathonhartslag laag (147) gebleven. Ik voelde lichte pijn in mijn bovenbeen.
Ik vraag me af of het verstandig is om over twee weken een halve marathon te gaan lopen.
Twee weken geleden heb ik nog mee gedaan aan de Gooische Run, 8 EM. Dat ging op zich goed. ik heb er wel 2 minuten langer over gedaan dan vorig. Mijn hartslag was gelijk aan vorig jaar.
Wat is wijs?
Groeten,
Cynthia
Licht geblesseerd en nog maar 2,5 week te gaan
- RunningRob - Sportrusten
Re: Licht geblesseerd en nog maar 2,5 week te gaan
Hoi Cynthia,
Dit is een lastige. Het is zo op afstand moeilijk te bepalen wat de ernst is van de blessure.
Als je in het dagelijkse leven last hebt van je hamstrings, zou ik even rustig aan doen en niet trainen totdat je pijnvrij bent. Als je de pijn alleen voelt tijdens het hardlopen dan kun je wat minder intensief trainen. Eventueel een extra rustdag inlassen.
Als je merkt dat het niet minder wordt, dan zou ik toch even langs de fysio of de arts gaan om de exacte aard van de pijn vast te laten stellen.
Conditioneel hoef je niet bang te zijn, als je het 100 dagen programma redelijk trouw hebt gevolgd zit dat wel goed.
Laat even weten hoe het gaat!
Met blijde groet,
Rob
Dit is een lastige. Het is zo op afstand moeilijk te bepalen wat de ernst is van de blessure.
Als je in het dagelijkse leven last hebt van je hamstrings, zou ik even rustig aan doen en niet trainen totdat je pijnvrij bent. Als je de pijn alleen voelt tijdens het hardlopen dan kun je wat minder intensief trainen. Eventueel een extra rustdag inlassen.
Als je merkt dat het niet minder wordt, dan zou ik toch even langs de fysio of de arts gaan om de exacte aard van de pijn vast te laten stellen.
Conditioneel hoef je niet bang te zijn, als je het 100 dagen programma redelijk trouw hebt gevolgd zit dat wel goed.
Laat even weten hoe het gaat!
Met blijde groet,
Rob
Re: Licht geblesseerd en nog maar 2,5 week te gaan
Rob, bedankt voor je reactie.
In het dagelijks leven heb ik geen last van de blessure. Het valt allemaal wel mee maar ik durf niet voluit te lopen. Zodra ik verder ga lopen in combinatie met sneller krijg ik last. 10 km voluit heb ik niet gedaan.
Ik heb buiten de vakantie/weekje ziek/weekje niet gelopen vanwege blessure 3 keer per week gelopen. De kortste afstand op hoge hartslag heb ik overgeslagen.
Groeten,
Cynthia
In het dagelijks leven heb ik geen last van de blessure. Het valt allemaal wel mee maar ik durf niet voluit te lopen. Zodra ik verder ga lopen in combinatie met sneller krijg ik last. 10 km voluit heb ik niet gedaan.
Ik heb buiten de vakantie/weekje ziek/weekje niet gelopen vanwege blessure 3 keer per week gelopen. De kortste afstand op hoge hartslag heb ik overgeslagen.
Groeten,
Cynthia