Hartslagmeter training niet leuk

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Lisenka

Hartslagmeter training niet leuk

Bericht door Lisenka »

Hallo,

Ik heb net de webinar gezien en daarin omschrijft Koen dat hij het hartlopen met hartslag meter helemaal niet leuk vindt. Ik heb dat ook heel erg...vind hardlopen zelf nog heel leuk en geen moeite om te gaan, maar om steeds die hartslag in de gaten te houden en niet lekker van de omgeving te genieten en van de steeds grotere rust in mijn hoofd mis ik wel. Hebben jullie of Koen hier iets op gevonden om er wel meer plezier in te krijgen?

Oh en werkt honing hetzelfde als zo'n gel tijdens de wedstrijd?

Groetjes Lisenka
MarliesSuzanne

Re: Hartslagmeter training niet leuk

Bericht door MarliesSuzanne »

Hoi Lisenka,

Ik heb het (grotendeels) opgelost door een marge in te stellen op mijn hartslagmeter. Als ik bv op 133 "moet" lopen, dan stel ik de ondergrens in op 130 en de bovengrens op 136 of zo. Op die manier krijg ik niet continu waarschuwingen en kan ik lekker om me heen kijken en maar minimaal op mijn horloge.

Groeten,
Marlies
AnjaHoog

Bericht door AnjaHoog »

Hoi Lisenka,

Ik vind die alarmzones een beetje irritant om steeds te wijzigen dus loop nu door de piepjes heen (intensief en voluit enzo).
Maar ze zijn wel handig, dat is zeker.

Heb 1 biologische gel uitgeprobeerd, smaak honing met pepermunt, tja ik vind ze best lekker.
Of alleen honing ook zo werkt weet ik niet maarreh.. hoe ga je die losse honing verpakken/meenemen dan?

http://shop.innerme.eu/pure-power-energy-gel.html

Gr. Anja
Lisenka

Bericht door Lisenka »

Ik heb ook de piepjes nog niet ingesteld op mijn horloge, ga het eens proberen, maar andere tips zijn welkom!

Ik las over honing meenemen in zo'n zakje die je bij de thee krijgt of in een plastic zakje in een hoekje spuiten, knoop erin en kapot bijten tijdens het lopen.

Gr Lisenka
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Lisenka,

ik heb het even uitgezocht, Maarten wist het antwoord:
Honing is een enkelvoudige koolhydraat en wordt daarom ook snel door het lichaam opgenomen.
Het lijkt daarom een prima alternatief voor gel.

Wat betreft het instellen van je hartslagmeter: ik heb gewoon de zones zo ingesteld dat deze overeenkomen met mijn trainingshartslagen. Ongeveer zoals Marlies het ook aangeeft. Vervolgens een aantal trainingen ingesteld die trainen in een bepaalde zone. Ik hoef nu alleen maar te kiezen welke training ik wil lopen en klaar, geen geklooid met hartslagen aanpassen etc. (Ik heb een Polar M400 hartslagmeter)

Met blijde groet,

Rob
Lisenka

Bericht door Lisenka »

Hoi Rob,

Dank voor je antwoord.

Wat betreft de hartslag ging het mij voornamelijk om de rust en genieten weer terug te krijgen in mijn hoofd, die ik wel ervaar als ik zonder hartslagmeting train(Koen had het hierover in de webinar).
Ik loop regelmatig om het meer achter ons huis en dan plak ik er steeds een ander stuk aan, afgelopen zondag ben ik echt een compleet andere route gaan rennen en heb ik minder vaak mijn hartslag gecontroleerd. Ik vond het weer heerlijk en ik merk redelijk nauwkeurig aan mijn lijf als ik te hard of te langzaam ren....dus opgelost. Nieuwe route en niet zo precies op hartslag moeten lopen van mezelf!

Groetjes Lisenka

Ps ik krijg trouwens geen melding van een nieuwe reactie en heb wel het vakje 'breng mij op de hoogte van nieuwe reacties" aangevinkt.
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Lisenka,

Helemaal goed :)

Wat betreft de nieuwe reacties:

Je krijgt automatisch een mailtje als je klkt op: "Abonneer op dit onderwerp"

De tekst verandert dan in: "Geen abonnement meer op dit onderwerp"
Dus als je deze tekst ziet staan ontvang je een mailtje.

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie