Pijn, wat nu?

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
SaskiavD

Pijn, wat nu?

Bericht door SaskiavD »

Goedenmiddag,

Het ging allemaal lekker met het schema, tempo ging omhoog bij dezelfde hartslag dus ik hartstikke blij.
Tot vorige week na mijn 3e 10km voluit. Ik heb sinds zaterdag pijn in mijn bil, uitstralend naar been/onder/zijkant knie. Ik vrees dat het piriformis is maar weet dit nog niet zeker. Ik wil het weekend even aankijken en als het niet beter wordt, volgende week naar de fysio.
Mijn doel was om 2/10 de halve marathon in Breda te lopen. In verband met mijn klachten heb ik deze week alleen vogels gekeken, tijdens het lopen heb ik eigenlijk nauwelijks last, dit komt erna.
Maar wat nu, als ik straks langere tijd niet kan lopen? Hoe lang kun je de training onderbreken?
Vriendelijke groet,
Saskia van Dijk
RunningRob - Sportrusten

Re: Pijn, wat nu?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Saskia,

Ik denk dat het verstandig is uit te zoeken wat precies de oorzaak van je klachten is. Normaal gesproken als het een hardloopblessure is moet je niet gaan lopen als je buiten het hardlopen al niet pijnvrij bent.

Ik ben geen medicus maar wat ik begrepen heb is Piriformis is een klacht die ontstaat door een val o.i.d. Niet echt een hardloopblessure. Daarom zou ik, als je nog klachten heb even langs een arts of eventueel een fysiotherapeut gaan om te vragen of dit werkelijk de oorzaak van je klachten is en in hoeverre dit je training beïnvloed.

Normaal gesproken bij een lichte blessure (1 a 2 weken klachten) kun je de training weer hervatten op het moment dat de klachten over zijn, wel voorzichtig beginnen en eventueel de eerste week de intensiteit wat verminderen en de afstanden wat bekorten.

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie