Astma en hardlopen
Astma en hardlopen
In de zomer heb ik geregeld matig tot veel last van astma. Voorheen wilde ik zo min mogelijk medicatie inhaleren, maar bij een sportkeuring raadde met mij juist aan om dit wel te doen.
Tot nu toe volg ik het schema sinds Maximaloop keurig en dit gaat erg goed/ prima.
Mijn vraag voor komende weken is: door het inhaleren (langwerkend beta-mimeticum) gaat mijn hartslag omhoog. Ook heb ik tijdens benauwdheidsperioden het gevoel dat m'n conditie achteruit gaat.
Is er een advies hoe ik het beste kan trainen? gewoon op hartslag volgens schema en m'n inhalatie medicatie continueren? (wellicht een goede vraag voor Stans vd Poel)
Ben erg benieuwd,
groeten, Hans
Tot nu toe volg ik het schema sinds Maximaloop keurig en dit gaat erg goed/ prima.
Mijn vraag voor komende weken is: door het inhaleren (langwerkend beta-mimeticum) gaat mijn hartslag omhoog. Ook heb ik tijdens benauwdheidsperioden het gevoel dat m'n conditie achteruit gaat.
Is er een advies hoe ik het beste kan trainen? gewoon op hartslag volgens schema en m'n inhalatie medicatie continueren? (wellicht een goede vraag voor Stans vd Poel)
Ben erg benieuwd,
groeten, Hans
Re: Astma en hardlopen
M'n 10 km tijd heb ik overigens goed verbeterd met 2 minuten, en lagere hartslag omslagpunt.
Echt super.
Echt super.
- RunningRob - Sportrusten
Hallo Hans,
Ik heb het er even met Maarten over gehad, we vinden het een beetje vreemd advies van de arts maar hij zal zijn redenen wel hebben.
Volgens ons kun je gewoon op hartslag trainen. Je kunt Stans bereiken via: stansvanderpoel@gmail.com
Met blijde groet,
Rob
Ik heb het er even met Maarten over gehad, we vinden het een beetje vreemd advies van de arts maar hij zal zijn redenen wel hebben.
Volgens ons kun je gewoon op hartslag trainen. Je kunt Stans bereiken via: stansvanderpoel@gmail.com
Met blijde groet,
Rob
-
jolandamik
Ook ik heb astma en loop hard. Juist het gebruik van medicatie zorgt voor een goede conditie van je longen zodat deze maximaal kunnen presteren. Die hoge hartslag hoort erbij. Wat mij helpt is om ruim voor het lopen de medicatie te nemen. Bij mij is dat minimaal 3 uur tevoren, dan is mijn hartslag weer normaal als ik ga trainen.
Groet Jolanda
Groet Jolanda
- RunningRob - Sportrusten
Hoi Jolanda,
Dank voor je reactie, ik heb weer wat geleerd
met blijde groet,
Rob
Dank voor je reactie, ik heb weer wat geleerd
met blijde groet,
Rob