Hallo,
Ik heb aan er begin van de 100 dagen mijn omslagpunt bepaald door de looptest en kwam uit op 188. Nu heb ik vandaag m'n 10 km gelopen ( moest inhalen ivm m'n vakantie) en m'n gemiddelde hartslag was 176 in 57 minuten. M'n tijd heb ik inmiddels aangepast in m'n schema, maar is het verschil met m'n oude omslagpunt niet te groot? Ik kom zo uit op wel hele lage trainingshartslagen (158, 163 en 164).
Groetjes,
Ilse Stam
Nieuw omslagpunt
- RunningRob - Sportrusten
Re: Nieuw omslagpunt
Hallo Ilse,
Het advies is om je 10km tijd aan te passen als je een snellere tijd hebt gelopen. Je omslagpunt laat je gewoon staan op de originele waarden, en ook als je langzamer loopt dan laat je alles gewoon staan waarop het stond.
Dit advies geld natuurlijk niet als er vermoedens bestaan dat de eerder ingevulde waarden niet zouden kloppen, maar aangezien je al een tijdje traint (zonder problemen neem ik aan), ga ik ervan uit dat de eerder ingevulde waarden wel kloppen.
met blijde groet,
Rob
Het advies is om je 10km tijd aan te passen als je een snellere tijd hebt gelopen. Je omslagpunt laat je gewoon staan op de originele waarden, en ook als je langzamer loopt dan laat je alles gewoon staan waarop het stond.
Dit advies geld natuurlijk niet als er vermoedens bestaan dat de eerder ingevulde waarden niet zouden kloppen, maar aangezien je al een tijdje traint (zonder problemen neem ik aan), ga ik ervan uit dat de eerder ingevulde waarden wel kloppen.
met blijde groet,
Rob