Op 12 april zal ik mijn eerste marathon lopen volgens het schema van Sportrusten. Nu zou ik graag als voorbereiding de CPC halve marathon lopen op zondag 8 maart. Met name om te wennen aan het lopen in grote groepen en drukte. Volgens het schema zou ik die dag een duurloop op marathontempo van 13 km moeten lopen.
Ik ben van plan om de halve marathon grotendeels op mijn marathontempo te lopen.Is dit erg verstorend voor de voorbereiding?
Alvast bedankt voor de reactie.
Bert
Hlave marathon in de voorbereiding
Re: Hlave marathon in de voorbereiding
Tja Bert,
Ik denk dat Koen gaat zeggen dat als je het stil houdt het wel kan doen. Is natuurlijk niet helemaal de bedoeling en stel dat het tegenvalt heb je wel een (mentaal) probleem op 12 april. Als je echt wil kan het uiteraard wel maar dan zou ik in die week 1 x minder lopen zodat het totaal aantal km's in die week niet meer wordt dan oorspronkelijk op het schema staat.
Ik denk dat Koen gaat zeggen dat als je het stil houdt het wel kan doen. Is natuurlijk niet helemaal de bedoeling en stel dat het tegenvalt heb je wel een (mentaal) probleem op 12 april. Als je echt wil kan het uiteraard wel maar dan zou ik in die week 1 x minder lopen zodat het totaal aantal km's in die week niet meer wordt dan oorspronkelijk op het schema staat.
Re: Hlave marathon in de voorbereiding
Je hebt inderdaad wel een punt Peter. Het is misschien ook wel (te) riskant om in de meest cruciale fase van de voorbereiding voor de marathon te "rommelen" met opbouw van kilometers en energie, ook met het oog op eventuele blessures. IK zie er dus toch maar van af en blijf ik volgens het schema lopen......
Bedankt en hopelijk kan ik jullie 13 april melden dat de marathon van Rotterdam goed verlopen is........
Groeten,
Bert
Bedankt en hopelijk kan ik jullie 13 april melden dat de marathon van Rotterdam goed verlopen is........
Groeten,
Bert