Na hoe lang rennen moet je op je goede hartslag zitte?

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Saliknots

Na hoe lang rennen moet je op je goede hartslag zitte?

Bericht door Saliknots »

Normaal ren ik lekker met HS 150. Mijn marathon hartslag is 158. Vandaag 1ste training van 9km op hartslag 160. Al na paar 100m zat ik op de 160 maar snelheid was veel te hoog. Na 2km zat ik al helemaal stuk. Daarna op 160 gehouden en snelheid zakt steeds meer tot 8.25km/u. Normaal ren ik gem tussen 11.00-11.50. Is mijn marathonhartslag te hoog of mag ik er paar km over doen tot ik op de gewenste hartslag zit
RunningRob - Sportrusten

Re: Na hoe lang rennen moet je op je goede hartslag zitte?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hallo,

Als ik dit zo lees denk ik dat je te snel start. Loop eerst even warm voor je aan de training begint.
Dan start je je hartslagmeter en begint de eigenlijke training.
Begin rustig met hardlopen en voer dan langzaam je snelheid op tot je de juiste hartslag hebt bereikt en hou dit dan vol tot het einde van de training.

Succes1

Met blijde groet,

Rob
Saliknots

Bericht door Saliknots »

Hallo Rob

Bedankt voor je antwoord. Had ik zelf nog niet aan gedacht om te rennen tot hartslag en dan pas de training te beginnen. Ik doe tegenwoordig 5 km fietsen als warming up. Warming up valt dus buiten de training. Gaan we proberen.
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Voordat er misverstanden ontstaan: de warming up valt buiten de training, het op hartslag komen valt er binnen.

Dus stel dat je 7km moet lopen dan loop (of fiets) je eerst rustig warm, dan start je de meting. Als je er dan 1km over doet om je hartslag te bereiken loop je daarna dus nog 6km.

Succes!

met blijde groet,

Rob
Saliknots

Bericht door Saliknots »

Bedankt Rob

Gister warming up gedaan van 1km, toen zat ik al bijna aan mijn gewenste hartslag. Daarna training begonnen en die ging zoals ik het verwacht had. Ik moest inhouden om niet boven de gewenste hartslag te komen. Helaas is het verval van de snelheid nog enorm. Begon rond 11km/u en geëindigd iets boven 9km/u. Ging heel makkelijk.
Plaats reactie