Berlijn 2016

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
korz

Berlijn 2016

Bericht door korz »

Morgen start mijn schema voor de marathon van Berlijn. Zijn er nog meer mensen die deze gaan lopen met het 100 dagen schema?
Lopen met je hart: heerlijk!
Brigitteeek

Re: Berlijn 2016

Bericht door Brigitteeek »

Hoi Korz, ook ik ben gisteren begonnen met het 100 dagen schema voor Berlijn.
Grtz. Brigitte
korz

Bericht door korz »

Leuk zet 'm op!
jlegtenberg

Bericht door jlegtenberg »

Ik ben me ook aan het voorbereiden op Berlijn en ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Koen - Sportrusten

Bericht door Koen - Sportrusten »

Hoe gaat het tot nu? Al een beetje gewend aan marathonhartslag? Geniet van de voorbereiding. Groet Koen
korz

Bericht door korz »

Het gaat goed, handig dat ik in het schema zelf de dagen kan bepalen wanneer ik wat loop. Ademhalingsoefeningen gaan goed hoewel ik die voor een training soms nog wel vergeet. Maar voor het slapen en 's ochtends in de auto gaat het goed. Ik ben daarnaast begonnen met Yoga en meditatie. Yoga om mijn spieren wat meer op te rekken en meditatie ook om mijn rust hartslag naar beneden te krijgen.

De marathon hartslag gaat prima. Een stuk relaxter dan de halve marathon. Heerlijk ;-)
Koen - Sportrusten

Klinkt goed Korz. Trainen voor de hele is inderdaad wat makkelijker dan trainen voor de halve, da's herkenbaar. Ik ben benieuwd welke meditatie je doet.
Sandra71

Bericht door Sandra71 »

Ben ook begonnen met het 100 dgn schema voor Berlijn!
Tweede week alweer en je leert/ voelt snel hoe je hartslag zich verhoud tot je inspanning.
Boek alleen qua snelheid niet echt progressie maar dat was ook bijzaak en wellicht ben ik wat te ongeduldig?
Heb het idee dat het " vogelkijken" bijna gelijk is aan de lage marathonhartslag? Het scheelt in ieder geval niet veel!
Heb met vogels lijken geen hartslagmeter om want dat hoeft niet en ik volg braaf het schema!
Koen - Sportrusten

Ha Sandra, geniet van je voorbereiding naar de Berlijn@uitgeverijpodium.nl. Je hoopt sneller te worden begrijp ik. Welke tijd hoop je te lopen? Of is dat bijzaak? Trainse en geniet van de 'vogels'.
korz

Bericht door korz »

Ik ben van de gadgets en apps ;-)

Dus ik mediteer met de app Headspace (https://www.headspace.com/)

Heerlijk, iedere dag 15 minuten voor het slapen.

Yoga is nog lastig, ik ben zo stijf als een plank en ik heb niet het gevoel dat ik aan 1x per week yoga voldoende heb ;-)
Maar goed. Het voelt lekker, mijn rusthartslag is lager dan ooit en ik merk dat ik dit ook zelf kan beïnvloeden. Bijvoorbeeld na een avond stappen is mijn rusthartslag daarna weer een stuk hoger.

Ik ben benieuwd of ik tijdens mijn vakantie het schema een beetje kan volhouden. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.
Sandra71

Bericht door Sandra71 »

Hoi Koen,

Tijd laat ik maar helemaal los. Zaak is: uitloen en heel blijven!
Heb het hele afgelopen jaar niet goed kunnen lopen vanwege hardnekkige triggeoints in de kuiten die roet in het eten bleven gooien.
Zat voor de start van het schema op duurlooptijd 44 min.
Liep jaar geleden zo'n 11 km per uur en doe nu 1 uur en 7 minuten over 10 km. :-(
Doet even zeer maar hijg absoluut niet meer en was wel altijd een hijgend hert!
Ga nu week 3 in en we zien het wel; heb wel enorme stijve kuiten elke keer na afloop en enorm veel pojn onder de bal van mijn voet. Zooltjes aangeschaft en de kuitkousen uit de kast getrokken. Gaat wel beter maar vraag me af hoe de voet het gaat vinden straks die 8x5 en een beetje....
Laura Batterink

Bericht door Laura Batterink »

Ik ben ook in training voor Berlijn. Toch wel weer lekker om te trainen met een doel. Waar ik nog wel eens een training wilde laten schieten omdat het me niet goed uitkwam maak je er nu gewoon ruimte voor. Ik moest wel weer even wennen om weer meer op tempo te lopen. Maar dat gaat ook steeds beter. Succes! Groet, Laura
Koen - Sportrusten

Klinkt goed. Trainse en groet, Koen
Christine

Bericht door Christine »

Berlijn is ook mijn eerste marathon met het sportrusten programma.
Na Amsterdam in 2014 en Rotterdam in 2015 op traditionele schema's. Yoga heeft mij ook bij de vorige geholpen op moeilijke momenten. Doe het wel 3x in de week. En op maandag een les body-pump dat is krachttraining
Wie doet er nog andere sporten bij?

Ik ga Zondag in vleuten lopen,vind dit ook weer spannend eigenlijk,haast zo erg als de marathon :lol:

Lopen op hartslag valt niet mee,had de eerste twee weken het schema uit het boek en sinds deze week een on-line schema.
Maar komt zeker goed.

Hoop deze keer zonder blessures te trainen en te lopen :P

Aan Sandra71, een foamroller doet wonderen voor triggerpoints in de kuit ! En de voet afrollen op een golfballetje,houdt ook de pijn in de voet onder controle. Hoop dat je hier wat mee kunt.
Vriendelijke groetjes Christine

en misschien zie ik iemand in Vleuten ?
Koen - Sportrusten

Leuk Christine, ik loop ook in Vleuten. Tot zondag. Groet Koen.
korz

Bericht door korz »

Yoga heeft mij ook bij de vorige geholpen op moeilijke momenten. Doe het wel 3x in de week. En op maandag een les body-pump dat is krachttraining Wie doet er nog andere sporten bij?
Ik speel tennis en basketbal. Yoga doe ik 1x in de week. Misschien moet ik wel vaker Yoga-en. Doe jij Yoga zelf of in een groep/cursus?
Christine

Bericht door Christine »

hallo Korz,

ik doe de yoga meestal bij mijn sportschool,zit in mijn pakket ;) Maandag's in de sportschool van 8 tot 9. Is een yogales waar veel op core gewerkt wordt,daar de groep klein is voegt de docent er regelmatig oefeningen tussen die goed zijn voor hardlopers,zoals heupstrekkers..en goede hamstringstretchers....(docent houdt gelukkig ook van hardlopen)
Op woensdag en zaterdagochtend is de les nu op het strand(als het niet regent) veel staande houdingen en balans.....en als toetje een duik in de zee :P
Soms pak ik de zondag ochtend ook mee ,afhankelijk van de les ,rustig of pittig.
Voordien deed ik ook nog Yin-yoga...is een yoga waar je voor langere tijd in een houding ligt of staat,heel lekker voor de Fasia,dit is het "net"dat over onze spieren loopt en die soms te strak kan zitten. om het heel kort te zeggen...erg ontspannend..
Via FB heb ik ook nog doyouyoga.com ,veel kleine fimpjes voor wanneer ik de deur niet uit wil :lol:
Voorts haal ik veel uit een uurtje QI-chong ooit een dvd gekocht,en in tijden dat het te druk wordt zorgt deze dat ik mijn eigen niet voorbij loop...

vriendelijke groeten Christine
Christine

Bericht door Christine »

Nog 10 Weken tot Berlijn :D
Hoop dat het met iedereen goed gaat.
Groeten Christine
korz

Bericht door korz »

Goed bezig Christine!!

Ik moet nog veel leren op het Yoga vlak. :)

Ook het lopen in deze warmte is wel ff wat anders. Het voordeel van lopen op hartslag is dat je een mooie zone kunt aanhouden. Wat ik wel merk is dat in die hitte het tempo wel een stuk lager is.

Ben heel erg benieuwd wat voor temperatuur het gaat worden in Berlijn. Tjee man wat is het spannend. ;)

Grtn

Maarten
Christine

Bericht door Christine »

Hallo Maarten, en alle anderen....

Het is zeker spannend en een beetje benauwend ook,maar hoort erbij hé....
Wat yoga betreft daar blijf je in leren,hoe ontspannender je kan zijn hoe verder je komt en laat dat nu meestal het moeilijkste zijn :)
Merk je wel al vooruitgang met de yoga ? Tennis en basketbal zijn ook sporten waar je veel vlugge explosieve bewegingen maakt,en hierdoor kortere spieren kan hebben....dus kan mij indenken dat het stretchen en bepaalde houdingen dan moeilijker kunnen zijn.
Maar je zal altijd beteren Maarten ;)
Mijn tempo ligt ook redelijk laag hoor en nu was ik al geen zo'n rappe :lol: maar ik blijf geloven

Fijn weekend en tot de volgende
groetjes Christine
Plaats reactie