Ik haal de hartslag niet

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Lisenka

Ik haal de hartslag niet

Bericht door Lisenka »

Hallo, ik ben heel enthousiast bezig met het 100 dagen schema en merk dat ik na twee weken al echt een stuk sneller loop (niet perse mijn doel, maar wel leuk :lol: ) Alleen ik red de voorgestelde hartslagen niet. Misschien heb ik de veldtest niet helemaal goed gedaan en daardoor ligt de voorgestelde hartslag te hoog? Ik moet bv de 4km op 177 rennen en dat lukte in week 1 maar nu lukt het maar tot 170, ook de 7 km ren ik me suf maar kom ik zelden boven de 170. Ik vind het prima om iets minder heftig te trainen, maar hoe pas ik dat aan? Mijn omslagpunt veranderen of de 10 km tijd veranderen? Of beide? Graag advies.
Groetjes Lisenka
RunningRob - Sportrusten

Re: Ik haal de hartslag niet

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Lisenka,

Belangrijkste is dat je plezier hebt in het lopen, en als je iedere keer je suf moet rennen dan wordt je daar meestal niet vrolijker van ;)

Je kunt je intensieve training als interval lopen, dus bijvoorbeeld als je 5km moet lopen 5 x 700 meter snel, 300 meter rustig.

Of je verlaagt je trainingen met bijvoorbeeld 5 slagen. Dit kan inderdaad ook je omslagpunt met een vast aantal verlagen, dan zullen de trainingen meestal ook evenredig omlaag gaan.
Laat even weten hoe het gaat!

Met blijde groet,

Rob
Lisenka

Bericht door Lisenka »

Ik heb nu nog wel lol in het rennen, maar het lijkt me idd niet oke om nu al op mijn bijna max te trainen. Ik heb mijn omslagpunt verlaagd, schema ziet er nu een stuk relaxter uit. :D Alleen probleem 1 is weer terug gekomen...de vrijdag en zondag zijn omgedraaid. Zou je die weer terug willen draaien...ik ga zondag voluit rennen in de brooks run in Amsterdam! :D

Groetjes Lisenka
korz

Bericht door korz »

Waar ben je voor aan het trainen? Halve marathon?
Lopen met je hart: heerlijk!
Lisenka

Bericht door Lisenka »

Hi, ik ben idd aan het trainen voor de halve marathon in Eindhoven op 9 oktober (met 22 dagen vakantie ertussen..)
korz

Bericht door korz »

ja halve marathon is echt heel , heel hard werken
Lopen met je hart: heerlijk!
Plaats reactie