Ademhalingsoefeningen...

Plaats reactie
ingemathijssen
Contacteer:

Ademhalingsoefeningen...

Bericht door ingemathijssen »

Hallo,

Ik heb gisteren een ontspannen wandeling gedaan zoals in het boek van verademing stond beschreven. Ik lette goed op mijn ademhaling maar mijn hartslag vond dit niet leuk.. zoals je ziet ben ik in de eerste twintig minuten erg aan het schommelen en zitten er grote pieken en dalen. Ik liep bewust rustig en telde mijn ademhaling zodat ik langer uitademde dan in ademde.

De laatste 20 minuten heb ik gewoon gelopen en genoten van het buiten zijn je ziet dat dan mijn hartslag wel rustig is.. Hoe is dit te verklaren?

Als ik ademhalingsoefeningen doe ga ik vaak ook gapen of ik val in slaap als ik ze liggend doe.

Hebben jullie een verklaring?https://www.facebook.com/meneerprei/pho ... =3&theater
RunningRob - Sportrusten

Re: Ademhalingsoefeningen...

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Ik vermoed dat de sensor niet goed heeft geregistreerd. Draag je een borstband? Maak hem dan wat vochtig onder de kraan (of met wat water uit een flesje als je niet thuis bent) voor het lopen. Vandaar dat het later beter gaat want dan ontstaat er wat zweetvocht onder de band en maakt hij beter contact met de huid.

Als je in slaap valt tijdens de oefening: helemaal prima, dat betekent dat je echt ontspannen bent :)

Ook als je gedachten afdwalen tijdens de oefening: geen probleem, even later denk je weer aan de oefening en pik je hem weer op.

Met blijde groet,

Rob
Laatst gewijzigd door RunningRob - Sportrusten op 15 jun 2016, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
amsregle

Re: Ademhalingsoefeningen...

Bericht door amsregle »

ik moet eerst altijd wat beginnen te zweten. De eerste kilometers heb ik ook wel hartslagen van boven de 200..... Na een tijdje word het stabiel. Bij jou duurt het wat langer omdat je langzaam aan doet en dus nog niet zweet.

gr wj
Plaats reactie