Welk schema? Beginners of 10 km.

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
silviajetten

Welk schema? Beginners of 10 km.

Bericht door silviajetten »

Hoi,

Vorig jaar heb ik ook, via werk, 100 dagen Sportrusten gevolgd en heb toen 10 km gelopen tijdens de Bridge-to-Bridge in Arnhem in 1 uur 15 min.
Tijdens die 100 dagen heb ik veel blessures gehad maar het toch volgehouden en uitgelopen.
Dit jaar wederom 100 dagen Sportrusten, maar nu zit ik in een dilemma.
Zal ik trainen voor 5 of 10 km?
Daarom heb ik nu een gemiddelde genomen met de mogelijkheid om dit te verhogen naar 10 km of te verlagen naar 5 km.
Nu is de vraag wat ik het beste kan doen, want ik heb geen zin om wederom te trainen met allerlei blessures.

Daarnaast nog een vraag omtrent omslagpunt.
Vorige jaar op een loopband berekend en toen kwam ik op 184 als omslagpunt, maar geen 1 % helling meegenomen ( dit las ik afgelopen week pas ).
Moet ik het omslagpunt opnieuw berekenen of mag ik het van vorig jaar aan houden?

Groetjes,
Silvia
RunningRob - Sportrusten

Re: Welk schema? Beginners of 10 km.

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Sylvia,

Het schema voor beginners is voor beginners, en je hebt al wat loopconditie dus ik zou het schema voor de 10 aanhouden en de trainingen wat rustiger of minder ver doen. Verder kun je kijken of je wat aan looptechniek kunt doen, om je minder blessuregevoelig te maken. Ik heb zelf veel geleerd van chirunning, maar je kunt je tips natuurlijk ook halen uit hardloopbladen, boeken, loopgroepen of eventueel via een fysiotherapeut.

Als je goed kon trainen op de hartslagzones van de vorige keer, zou ik die aanhouden, eventueel iets lager om de trainigen wat minder belastend te maken.

Succes!

Rob
Plaats reactie