Hierbij het wat uitvoerigere verslag van dit fantastische evenement. Hulde aan alle vrijwilligers en organisatie.
Om 2:00 mijn bed uit en zat voor 3:00 uur op de weg naar Raerd. Tot de A32 4 auto's tegengekomen. Maar vanaf hier werd het al gezellig druk. Was om 4:00 op het terrein en heb dus niet veel meegekregen van de drukte. Om 4:50 in de bus naar de start hier zagen we hoe alle wegen naar de start stampvol stonden. Ruim op tijd bij de start en rustig wat rek en strek oefeningen gedaan.
De start ging vanuit een schuur waardoor er 5 breed gestart kon worden. De Pacers stonden allemaal vrij voorin waardoor waarschijnlijk veel mensen de Pacers gemist hebben. Ik had de 4 uur in zicht en was van plan deze te volgen.
Hartslag lag de eerste 2 km rond 165 en zakte daarna iets. Het liep lekker en ontspannen. Bij 6 km kreeg je een voetgangers brug waar het wat opstopte. Km tijd was die km 6:20 wat voor de Pacers reden was om het tempo omhoog te gooien om verloren gegane tijd weer in te halen. Ik zat al op 165 en heb ze laten gaan. Met het idee om dit na 30 km weer goed te maken

.
Tot 14 km liep ik rond 5:40 en was hartslag opgelopen naar 168. Spandoek op de brug gezien, namen wel zien staan maar niet bewust dat de mijne er ook tussen stond.
Hierna wat gaan vertragen om hartslag te laten zakken. De ronde tijden zakte naar 6:10 en hartslag bleef constant te hoog 168-170.
De halve geklokt in 2:01, niets aan de hand dus. Al was de hartslag al iets te hoog. Hierna ging het alleen maar slechter qua hartslag/ ronde tijd verhouding. Ben dus doorgegaan met gedachte wel te gaan redden. Na 26 km was de koek aardig op en mentaal zat ik er ook doorheen, omdat er geen fatsoenlijke tijd gelopen kon worden.
Tot 32 km kunnen hardlopen, hierna gewandeld met stukken hardlopen. Ik was niet de enige al was dat geen troost. Ik had gelezen dat er circa 6 km onverhard zouden zijn maar kwam voor mijn gevoel telkens weer stukken tegen en het was voor mijn gevoel minstens 18 km onverhard.
Laatste km nog een eindsprintje gedaan en gefinisht in 4:24:20. Max hartslag 193.
Ik ben geen warm weer loper, dus dat zal de hoofdfactor zijn geweest. Verder toch beter naar hartslag moeten luisteren en nog langzamer moeten lopen.
Op naar volgende event, neig sterk naar de berenloop!
Groeten Sanne