High Intensity Training tijdens Sportrusten en inlopen

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
SaskiavD

High Intensity Training tijdens Sportrusten en inlopen

Bericht door SaskiavD »

Goedemorgen,

Eind juni ga ik starten met het 100-dagen schema voor een 1/2 marathon.
Normaal gesproken ga ik - naast het hardlopen - 1x per week naar de sportschool voor 30 minuten High Intensity Interval Training (GRIT Les Mills). Ik doe dit om sterk te worden zou het eigenlijk ook graag blijven doen tijdens de 100 dagen. Is dit op enige manier in te passen in het schema?

Verder ben ik gewend om altijd ca. 2 kilomter in te lopen, daarna wat rekoefeningen te doen en dan weer verder te gaan. Moet ik die eerste 2 kilometer die ik loop meetellen met de kilometers die ik volgens het schema moet lopen?

Ik ben benieuwd.

Hartelijke groet,

Saskia van Dijk
RunningRob - Sportrusten

Re: High Intensity Training tijdens Sportrusten en inlopen

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Saskia,

Als je een tweede sport beoefend naast het hardlopen kun je deze inruilen voor het "Vogels kijken". Dus je laat de training "Vogels kijken" vervallen en in plaats hiervan ga je naar de sportschool.

De training in het schema start je na het inlopen en de rekoefeningen. Dus je telt de afstand van het inlopen niet mee.

Succes!

Met blijde groet,

Rob
korz

Bericht door korz »

De High Intensity Interval Training (GRIT Les Mills) is op een behoorlijke hoge hartslag. Volgen mij werk je dan bijna 100% van de training tegen je omslagpunt aan. Dat is een andere hartslag dan vogels kijken.

Zou het niet eerder de intensieve training vervangen?
Lopen met je hart: heerlijk!
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hi Maarten,

Heb ik ook aan lopen denken. Waarom ik toch voor Vogels kijken heb gekozen is omdat Grit geen looptraining is maar kracht / conditie oefening, en ik kan moeilijk inschatten in hoeverre je 'loopspieren' hierin meegenomen worden. Het lijkt me goed dat ook juist deze spieren een keer goed belast worden om je uiteindelijke loopsnelheid omhoog te krijgen. Maar je hebt gelijk dat dit discutabel is.

Met blijde groet,

Rob
korz

Bericht door korz »

aah duidelijk!
Lopen met je hart: heerlijk!
Plaats reactie