Aan de hand van het Marathon Revolutie schema ben ik in training voor de 35km trail in de duinen van Schoorl dit najaar.
Ik zou graag willen weten of het aan te raden is om tijdens steilere klimmen de hartslag op marathon hartslag constant te houden, of kan ik dit op laten lopen mits ik dit na een klim compenseer met een hartslag onder mijn marathon hartslag.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring. Dank alvast! Groet, Gurbe
Trailrunning marathonhartslag tijdens klimmen / dalen
-
gurbe.ingeborg20607500
- RunningRob - Sportrusten
Re: Trailrunning marathonhartslag tijdens klimmen / dalen
Hoi Gurbe,
Je loopt het efficiënts als je je hartslag constant houdt. Dit zal niet altijd lukken, dus het geeft uiteraard niet als je hartslag heuvel op wat hoger is als heuvel af, maar een contante hartslag is het uitgangspunt. Dit betekent dus dat je verhoudingsgewijs langzaam omhoog gaat en snel naar beneden.
Snel heuvel af is wel iets wat je moet oefenen, probeer je loopfrequentie (dus het aantal passen per minuut) constant te houden, en harder te gaan lopen door je passen te verlengen.
Succes!
met blijde groet,
Rob
Je loopt het efficiënts als je je hartslag constant houdt. Dit zal niet altijd lukken, dus het geeft uiteraard niet als je hartslag heuvel op wat hoger is als heuvel af, maar een contante hartslag is het uitgangspunt. Dit betekent dus dat je verhoudingsgewijs langzaam omhoog gaat en snel naar beneden.
Snel heuvel af is wel iets wat je moet oefenen, probeer je loopfrequentie (dus het aantal passen per minuut) constant te houden, en harder te gaan lopen door je passen te verlengen.
Succes!
met blijde groet,
Rob