Rotterdam2016
-
lyanda1965
Rotterdam2016
Zo daar sta ik dan in het startvak, ik hoor Lee Towers zingen en even later schrik ik mij het apenzuur van een enorme knal. Een kanonsschot heeft het startsein gegeven. Voor ik bij de start ben kan ik nog even terugdenken hoe ik tijdens de laatste damloop over de finish kwam. Totaal gesloopt door de veel te hoge hartslag waar ik mee gestart was, en niet omlaag kreeg. Vlak daarna kwam Sportrusten op mijn pad en ben ik direct begonnen met ademhalingsoefeningen 's morgens en 's avonds 10 minuten en als het lukt, soms, ook tussen de middag een paar minuten. 2 januari begon ik met de 100 dagen training, in mijn eentje lekker kilometers weglopen en bezig zijn met de hartslag. Het ging super, ook omdat ik ondertussen door de ademhalingsoefeningen mijn nachtrust weer aardig terug had, wat jaren een drama was geweest (vrouwen dingetje). De marathon was gestart en ik keek op mijn hartslagmeter, ik zat (wat) te hoog. Het zal vast komen door de hele ambiance en het feit dat het voor mij de 1e marathon is. Ik besloot mij niet al teveel aan te trekken van de hartslag en goed naar mijn lichaam te luisteren, die ik door dit hele traject toch beter heb leren kennen. Koen stond op het 14 km punt, leuk een (voor mij) bekend gezicht te zien. Er stonden langs de route meerdere bekende van mij en dat geeft je toch weer extra energie. Ik zag diverse mensen stuk gaan, maar ik liep nog steeds lekker door. Waar ik geen rekening mee had gehouden is dat hier en daar de verveling voor mij wat toesloeg, misschien volgende keer met muziek gaan lopen ? Op het 30 km punt had ik het zwaar, jeetje je ziet mensen die aan de andere kant van de straat langs het 40 km punt lopen en zelf moet je de hele lus nog maken. Niet zeuren, je wilt dit zelf en afmaken het hele avontuur. Het is ook gelukt mede dankzij het fantastische Rotterdamse publiek. Op de Coolsingel zie je dan het FINISH doek hangen en dat geeft ook vleugels. Ik had hem graag net binnen de 5 uur willen lopen (sorry ik ben geen snelle loper), maar halverwege bij een dixie moeten wachten en daarom 5.08 Na de finish was ik super blij dat ik niet gesloopt was, zoals bij de Damloop, maar toch nog redelijk fris. De marathon had ik absoluut niet kunnen lopen zonder Sportrusten, daarom mannen van Sportrusten een hele dikke knuffel en kussen van mij BEDANKT !! Groetjes Lyanda
-
Mariettekuilman
Re: Rotterdam2016
Goed zeg! Van harte gefeliciteerd met jouw marathon!
-
gerdavandendool
Re: Rotterdam2016
Gefeliciteerd Lyanda, wat een euforisch gevoel he als je finished, ook voor mij was het de 1e marathon en ik ben eveneens 2 januari begonnen met het programma, het werkt dus ECHT, ik heb het hele stuk op hartslag 141 gelopen en na 4.33 uur gefinished zonder dat ik kapot was, echt top, conditioneel was het goed vol te houden alleen de bovenbenen werden op een gegeven moment wat zwaar, maar na 2 dagen spierpijn was ik alweer de oude.