Wat nu....

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Dominique

Wat nu....

Bericht door Dominique »

Ik ben bezig aan mijn 3e week van sportrusten in voorbereiding op de marathon van Rotterdam. Er is een kink in de kabel gekomen door een medische ingreep. Ivm de hechtingen wordt mij geadviseerd weken niet te sporten :( HELLUP !!
stel dat ik weer kan lopen na het verwijderen van de hechtingen, 4 februari, hoe verhoud zich dat tot het schema? Is daar al ervaring mee? ik zou graag wat advies willen in deze. Vooral omdat ik het toch al spannend vind om met relatief weinig kilometers (per training) de marathon te lopen.
groetjes, Dominique
Koen - Sportrusten

Re: Wat nu....

Bericht door Koen - Sportrusten »

Dag Dominique,

Blijf vooral rustig. Mag je 4 februari weer starten met het schema, of moet je dan eerst weer heel rustig opbouwen. 10 dagen missen is geen ramp, alleen is het goed om je snelheid iets bij te stellen naar beneden, als je weer bent begonnen.

Op naar 12 april, met 10 dagen vertraging.

Koen
Rob1305

Bericht door Rob1305 »

Lig deze een week plat met een griepje :cry: . Mag aannemen dat ik dadelijk het schema gewoon kan oppakken (hopelijk komend weekend) met in de eerste week alleen een stuk rustiger? Of moet ik de eerste week gebruiken om met vogeltjes kijken weer langzaam de belasting weer op te voeren en pas na een week weer de snelheid opvoeren?
Wat is jullie ervaring?
Koen - Sportrusten

Ha Rob,

Een weekje vogels kijken, en als dat goed voelt kun je de draad weer oppakken.

Beterschap!

Koen
Rob1305

Bericht door Rob1305 »

Duidelijk, zal ik doen. Zal jullie laten weten over een weekje hoe ik er weer voorsta. Morgen de eerste vogeltjes run voor het herstel. Was een zwaar weekje zonder te lopen.
Koen - Sportrusten

Geniet van je loopje Rob.
Rob1305

Bericht door Rob1305 »

Weekje na de griep zit er op. Eerste loopjes waren moeizaam. Zo'n griepje heeft aardig effect. Gedurende de andere lopen ging het steeds beter. Voor het herstel gisteren de 10 K vervangen door 14K marathon snelheid, netjes op 5:30 gemiddeld (beoogd marathon tempo) waarbij HF rond de 140 bleef. HF rust is weer terug op 45 (was opgelopen naar 62) dus weer goed hersteld. Zal komende week weer het schema oppakken.
Koen - Sportrusten

Mooi werk Rob, trainse.
Plaats reactie