Jawel, verkouden en de griep
-
hughhulleman
Jawel, verkouden en de griep
Vorige week druppelende neus, kriebelende keel, dag erna het verkouden gevoel, dag daarna koorts...
Gelukkig heb ik het schema strak gevolgd en ga ik van de 20 dagen die je mag verzuimen een paar dagen afsnoepen. Ik schat na ongeveer 10 dagen weer aan het sporten te kunnen beginnen. Moet je het schema weer volop gaan volgen (als dat soepel gaat), of is het verstandig wat rustiger op te bouwen en langzaam het schema weer op te pakken?
Ik heb overigens wel gemerkt dat ik t.o.v. mijn 'oude' verenigings- trainingsgroep sneller ben gaan lopen. Het scheelt al gauw een minuut op de km.
Gelukkig heb ik het schema strak gevolgd en ga ik van de 20 dagen die je mag verzuimen een paar dagen afsnoepen. Ik schat na ongeveer 10 dagen weer aan het sporten te kunnen beginnen. Moet je het schema weer volop gaan volgen (als dat soepel gaat), of is het verstandig wat rustiger op te bouwen en langzaam het schema weer op te pakken?
Ik heb overigens wel gemerkt dat ik t.o.v. mijn 'oude' verenigings- trainingsgroep sneller ben gaan lopen. Het scheelt al gauw een minuut op de km.
- RunningRob - Sportrusten
Re: Jawel, verkouden en de griep
Dat is wat moeilijk in te schatten, ik zou de eerste trainingsdag even gaan vogels kijken.
Als de dag erna blijkt dat je je nog steeds goed voelt en je rusthartslag ook in orde is, de dag daarna weer gewoon gaan trainen.
Mocht het niet goed voelen nog een extra rustdag pakken.
Succes en beterschap,
Met blijde groet,
Rob
Als de dag erna blijkt dat je je nog steeds goed voelt en je rusthartslag ook in orde is, de dag daarna weer gewoon gaan trainen.
Mocht het niet goed voelen nog een extra rustdag pakken.
Succes en beterschap,
Met blijde groet,
Rob
-
MarijkeBlijleven
Ja verdorie, dat heb ik dus ook. Hoofd vol snot, hoesten als een zware roker en nagenoeg geen stem. Hoe kan ik het best bepalen wanneer ik weer rustig aan kan beginnen en gaat het me nu nog wel lukken voor 10 april?
- RunningRob - Sportrusten
Hoi Marijke,
Je vraag wordt hier duidelijk beantwoord:
http://www.sportzorg.nl/bibliotheek/griep
En een weekje niet lopen is geen probleem in je voorbereiding voor Rotterdam.
Met blijde groet,
Rob
Je vraag wordt hier duidelijk beantwoord:
http://www.sportzorg.nl/bibliotheek/griep
En een weekje niet lopen is geen probleem in je voorbereiding voor Rotterdam.
Met blijde groet,
Rob
-
MarijkeBlijleven
Dank je wel Rob, vooral de zin in het artikel dat te snel trainen in het gunstigste geval geen nut heeft maar zelf averechts kan werken geeft mij vrede met de huidige rust. Gelukkig voel ik me al weer wat beter. Nu nog even goed uitzieken en dan voorzichtig weer het schema oppakken.