Lentemarathon in Amstelveen

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
WillekeO

Lentemarathon in Amstelveen

Bericht door WillekeO »

Gisteren heb ik de marathon gelopen. Het was weer een hele ervaring.
Het was allemaal goed georganiseerd, goede sfeer, route was duidelijk aangegeven en het was prachtig loopweer.
Na 27 km moest ik al een stukje gaan wandelen, mijn benen voelden zwaar. Dat hielp, ik kon nog een paar kilometer verder. Na 30 km voelden mijn benen echt vermoeid. Ik ben vanaf dat punt aan het begin van elke kilometer een stukje gaan wandelen, en de rest van de kilometer kon ik dan hardlopen. Na zo'n 35 km kwam ik mijn man tegen. Ik was het op dat moment een beetje zat, en ik ben ongeveer een kilometer met hem meegewandeld. Daarna ben ik wisselend hardlopend en wandelend verder gegaan, tot over de finish.
Ik was naar omstandigheden nog aardig fit na de finish. Niet misselijk of wat dan ook. Ik had honger als een paard, dus bij een restaurant heb ik genoten van American Pancakes met fruit. En warme chocolademelk. Het was voor het eerst dat ik na zo'n afstand zin had in eten en drinken.

Ik vraag me af hoe het komt dat mijn benen al na 27 km zo moe voelden. Gewoonlijk kan ik prima zonder problemen 30 km lopen. Ik heb zo het vermoeden dat ik toe ben aan een ander soort schoenen. Al vanaf het begin draag ik hetzelfde merk en type, maar de schoen verandert bij elk nieuw model een beetje. Ze zijn ooit aangemeten bij de sportzaak in het dorp waar ik woon. Nu is het zo dat ze daar alleen maar dat merk verkopen. Dus mijn volgende missie is: schoenen aan laten meten bij een speciaalzaak waar ze meer merken verkopen.
Ik heb flinke blaren op mijn voeten, dat verklaart denk ik ook waarom ik niet zo makkelijk meer liep.

Overigens heb ik echt wel genoten van deze marathon. De route was mooi en afwisselend: door het bos, de polders en weilanden, de oude binnenstad van Amstelveen, een stukje langs de Amstel. Ik heb heerlijk ontspannen in mijn eentje over het parcours gedraafd, op andere stukken waren er toeschouwers en andere lopers. In het Amsterdamse bos werden de lopers aangemoedigd door de Grutto's die luidkeels van zich lieten horen, die supporters zijn mij het meest bijgebleven. :D
Laura Mastenbroek

Re: Lentemarathon in Amstelveen

Bericht door Laura Mastenbroek »

Willeke! Ik ken je natuurlijk niet, maar was al wel benieuwd dus ik had gisteren al even gespiekt of het je gelukt was en ik zag het al, you did it! Geweldig gefeliciteerd, geniet ervan en wees maar lief voor die voeten.
Groet,
Laura
Frits Kleinheerenbrink

Bericht door Frits Kleinheerenbrink »

Gefeliciteerd met het uitlopen van deze marathon. Knap dat je toch bent doorgegaan, ondanks zware benen en zere voeten. Petje af. Deze kun je weer mooi bijschrijven op de lijst (en in de wall of fame ;) )
Hartelijke groet,
Frits
WillekeO

Bericht door WillekeO »

Dankjewel Laura en Frits.
Inmiddels zijn de blaren aan het genezen. Ik vermaak me met eten en slapen. En laten dat nu net dingen zijn die ik graag doe. :D Al heb ik ook wel weer zin in een rondje hardlopen. Lekker het bos in en genieten van de omgeving. Maar daar wacht ik nog een paar dagen mee, tot zondag denk ik.
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Willeke,

Gefeliciteerd met je prestatie! Toch maar mooi uitgelopen!

Blaren op je voeten werkt zeker niet mee, ik denk inderdaad dat je er verstandig aan doet even verder te kijken naar passend schoeisel. Ik merk zelf dat het werkt om toch meer paar in de kast te hebben staan, en deze dan af te wisselen. Dat merk je beter wat een schoen doet.

Ik herken je teleurstelling ook wel een beetje, ik heb ook meermaals marathons gehad die na een ogenschijnlijke perfecte voorbereiding de soep in liepen, en wat de oorzaak dan is... dat blijft toch altijd een beetje gissen. Maar aan de schoenen valt gelukkig wat te doen, das in ieder geval één puntje waar je aan kunt werken :)

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie