omslagpunt en snelste 10 km
-
brego keller
omslagpunt en snelste 10 km
Hi,
ik ga beginnen aan de 100 dagen, op weg naar de 1/2 marathon.
Ik heb al eerder, succesvol, volgens de sportrusten methode getraind voor de NY marathon.
ik moet wel weer opbouwen, loop nu 1x per week max 5km.
paar vragen:
1. omslagpunt
mijn omslagpunt is al eens gemeten. Blijft het omslagpunt gelijk of kan dat veranderd zijn tov 3 jaar geleden?
2. snelste 10km
Om mijn schema te krijgen moet ik mijn snelste 10km invoeren. Moet dat een recente zijn of de snelste 10k van de afgelopen tijd?
Momenteel ben ik nog niet fit dus de 10km zal beter worden.
hoor het graag.
B
ik ga beginnen aan de 100 dagen, op weg naar de 1/2 marathon.
Ik heb al eerder, succesvol, volgens de sportrusten methode getraind voor de NY marathon.
ik moet wel weer opbouwen, loop nu 1x per week max 5km.
paar vragen:
1. omslagpunt
mijn omslagpunt is al eens gemeten. Blijft het omslagpunt gelijk of kan dat veranderd zijn tov 3 jaar geleden?
2. snelste 10km
Om mijn schema te krijgen moet ik mijn snelste 10km invoeren. Moet dat een recente zijn of de snelste 10k van de afgelopen tijd?
Momenteel ben ik nog niet fit dus de 10km zal beter worden.
hoor het graag.
B
-
brego keller
Re: omslagpunt en snelste 10 km
Kan iemand hier antwoord op geven?
Dank!
Dank!
Hi Brego,
Ik ben geen expert, maar in de hardloop revolutie lees ik dat je de snelste 10k van het afgelopen half jaar moet kiezen. Uiteindelijk ga je na een paar weken weer een zo snel mogelijke 10k doen, dus kun je weer bijstellen. De vraag van je omslagpunt weet ik niet.
Gr Dorien
Ik ben geen expert, maar in de hardloop revolutie lees ik dat je de snelste 10k van het afgelopen half jaar moet kiezen. Uiteindelijk ga je na een paar weken weer een zo snel mogelijke 10k doen, dus kun je weer bijstellen. De vraag van je omslagpunt weet ik niet.
Gr Dorien
- RunningRob - Sportrusten
Hoi Brego,
Excuus voor de trage reactie, hier een antwoord op je vragen:
Succes!
Rob
Excuus voor de trage reactie, hier een antwoord op je vragen:
Je omslagpunt blijft vrij constant. Je omslagpunt daalt langzaam naarmate je ouder wordt. Ongeveer 1 slag per 1 à 2 jaar.brego keller schreef: ↑23 nov 2022, 00:26 mijn omslagpunt is al eens gemeten. Blijft het omslagpunt gelijk of kan dat veranderd zijn tov 3 jaar geleden?
Het moet een recente 10km tijd zijn, dus een tijd die je nu ook zou kunnen lopen als de omstandigheden goed zijn. Als je traint voor de halve of een hele marathon loop je gedurende het programma nog een aantal keren een 10k voluit. Mocht blijken dat je die dan weer sneller doet dan kun je op dat moment je 10k bijstellen (en wordt de rest van je schema automatisch aangepast).brego keller schreef: ↑23 nov 2022, 00:26 Moet dat een recente zijn of de snelste 10k van de afgelopen tijd?
Succes!
Rob
-
brego keller
Dank voor het antwoord!