Hoe vertaal ik d1 d2 en d3 naar mijn eigen hartslag?

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Jeanine kuipers-spanjer

Hoe vertaal ik d1 d2 en d3 naar mijn eigen hartslag?

Bericht door Jeanine kuipers-spanjer »

Ik loop met een Tom Tom horloge.
Probeer de waarden van rustig fatburn conditie snelheid en piek te interpreteren in de D0-D3 AT+ maar ik loop hierin vast.
Het komt er oo neer dat ik nu in week 1 twee maal in mijn piek/ AT+ zone moet rennen 4+7 km. En één keer in D2/D3 klopt dit :?:
Mijn piek hartslag zou > 150 zijn bij een maximale HR 180 en omslagpunt van 179
:shock:
RunningRob - Sportrusten

Re: Hoe vertaal ik d1 d2 en d3 naar mijn eigen hartslag?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Jeanine,

Ik zie dat jet het schema van de halve marathon hartslag loopt. Als je kijkt in je schema onder "Mijn Gegevens" zie je daar het kopje "Standaard weekindeling" met de benaming van de trainingen.

Als je traint voor de halve train je dus niet in de D-zones maar voornamelijk op halve marathonhartslag. Dit is voor veel lopers best hoog omdat je de halve nu eenmaal best hoog in hartslag kunt lopen. De intensieve training ligt hier nog iets boven, maar omdat je al vrij hoog in hartslag traint heeft dit een overlap met je hoge halve marathonhartslag.

Het is wel aan te raden even te controleren of je tempo wel overeenkomt met het halve marathontempo, dus als je traint op (lage) halve marathonhartslag, moet je ongeveer ook je halve marathontempo lopen. Je verwachte tempo kun je hier vinden:
https://www.sportrusten.nl/welke-tijd-l ... -marathon/

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag!

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie