Zo.... dat was een mooi dagje.
Na een ontbijtje, 9 km warming up op de fiets, mooi optijd naar het stadion. In het startvak mijn hartslag nog onder controle, dus kon niet mis gaan.
Na de start ging mijn hartslag snel omhoog. Ik zou de eerste 20km tussen de 164 en 168 moeten lopen, maar kwam niet onder de 171. Ik heb mijn hartslag na geprobeerd langzamer te lopen en mijn ademhaling te verlengen maar losgelaten. Ik ben op tempo 5:20 gaan lopen omdat ik normaal gesproken hier ontspannen op loop. Na 16km liep ik nog erg lekker, alleen met een hartslag van 180. Ik begon mij maar voor te nemen dat het een loopje op karakter zou worden. Na 28km liep ik op mijn omslag punt 191 en begonnen de benen wat zwaar te voelen. De laatste 5 km waren zwaar ,geen kramp, alleen de nodige mentale vragen waarom ik mijzelf dit aan doe, hoe lang een km kan duren, etc... Maar hoe mooi is het om uiteindelijk (wel wat bleekjes) het stadion binnen te lopen en met 3:50 binnen te komen..
Super bedankt voor dit schema. Ik heb met veel plezier getraind en kwam inderdaad uitgerust aan de start. Stiekem ondanks de spierpijn al aan het nadenken om mij in te schrijven voor Rotterdam.
Hebben jullie nog tips om bij een volgende wel in die lagere HF zone te komen? Ademhaling verlengen en rustiger lopen hielp niet.
Bedankt en tot de volgende..
Sportieve groet,
Tom
Amsterdam marathon
Re: Amsterdam marathon
Wat een mooie tijd! Gefeliciteerd! Leuk om je verslag te lezen. Rotterdam is een absolute aanrader, en dat zeg ik als Amsterdamse
ik heb 3 jaar geleden de halve van Amsterdam gelopen en een jaar terug de hele van Rotterdam. Ik vind Rotterdam qua publiek, muziek en enthousiasme alles overtreffend. Succes met herstel!
- RunningRob - Sportrusten
Re: Amsterdam marathon
Hoi Tom,
Gefeliciteerd met deze mooie prestatie! Goed gelopen, super!
Blijde groet,
Rob
Gefeliciteerd met deze mooie prestatie! Goed gelopen, super!
Blijde groet,
Rob