Bij de start al snel een te hoge HS maar dacht dat komt goed over een paar km als de eerste adrenaline weg is.
Not. HS liep verder op maar ik liep zo lekker, het lukte echt niet om te vertragen al bleef ik bewust achter wat langZamere lopers om mezelf te “remmen”.
Kwam rond de 6:00 p/km en dat vond ik wel een fijn tempo.
Maar die HS bleef te hoog (mijn hs moest eerste 20km 155-159 en pas daarna 162 zijn).
Eerste 5km was al 167/168. km 5-10 tussen 170 en 177 en dat liep verder op tot boven 180 vanaf km 18. Tussen km 18 en 35 bleef het constant tussen 180 en 182.
Daarna zakt de HS pas naar 178/179, mijn tempo ook klein beetje.
Ik kreeg al voor 20km pijntjes id heupen en knieen maar dit zakte weer (heb op 20 en 30 een ibuprofen geslikt
Netjes gel om 8km en water bij elke 5km.
Alleen even gewandeld bij drankposten om te drinken (1 beker). Ben op 22km even iemands tuin ingerend om te plassen.. het was toch wat teveel kennelijk.
Ik liep zo lekker! Tempo bleef constant en na 30 wist ik; Ik ga dit gewoon halen!!! Zooo tof!!
Het was echt wel zwaar laatste stuk. Ik zag veel mensen stukken wandelen en mijn lijf wilde dat dan ook wel maar Ik dacht; doorgaan, doorgaan, anders ga je vaker moeten wandelen.
Ik ben gefinished in de zon op 42.77 km in 4:23:47 met gemiddeld tempo 6:10/km en gemiddeld HS 178.
Ik ben nu benieuwd; mijn marathon HS 162 klopte dacht ik. En qua tijd is het aardig in de buurt van wat jullie voorspelden.. maarrr.. met een HS die veel hoger was.
Dit gaf geen problemen, geen man met de hamer en vrij constant tempo. Ik ben blij dat ik aangedurfd heb dit risico te nemen (was wel bang dat ik zou gaan sneuvelen).
Ter info voor anderen (ik zocht zelf dagen voor marathon naar info over eten etc): ik doe nu een jaar aan interm.fasting, misschien/ik denk dat dat ook meewerkt tegen een man met de hamer. Dagen voor marathon normaal gegeten als altijd. Veel water hele week. Smorgens 3 witte boterhammen met jam en 2 glazen water + groot glas bietensap (3uur voor start, daarna niets meer). Bietensap totaal 1,5 L verdeeld over donderdag tm zondag.
Ben wel benieuwd hoe je er naar kijkt Rob? Bij volgend schema toch andere zones kiezen? Of heb ik mazzel gehad dat het goed uitgepakt is?
Ik kan het nog niet geloven dat ik een hele marathon heb gelopen! Echt heel trots en blij. Dankzij jullie schema (ookal liep ik 14 weken lang een stuk rustiger dan vandaag maar dat heeft ook veel goed gedaan voor me).
Dat Olympisch Stadion is ook zoooo gaaf!
Dag later; heftige spierpijn en stijf, maar nagenieten!
Groet! Dineke