Hoe snel na marathon weer een 'wedstrijd'

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Eugene

Hoe snel na marathon weer een 'wedstrijd'

Bericht door Eugene »

Hallo,

Ik loop op 16 oktober de marathon van Amsterdam. 2 weken later staat de duinentrail van Schoorl op de agenda. Ik zou daar wel eens de 35 km willen lopen, maar weet niet of dat wel haalbaar en verstandig is. UIteraard gaat het een stuk rustiger dan bij de marathon, maar het is ook wel zwaarder dan gewoon op de weg lopen.

Wat te doen?

Eugene
RunningRob - Sportrusten

Re: Hoe snel na marathon weer een 'wedstrijd'

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Eugene,

De enige die dit echt kan beantwoorden ben jezelf. :)

Iedere sportarts zal het je afraden, maar het hangt heel erg af van hoe je uit de marathon komt en hoe goed je getraind bent. Ik ken genoeg lopers die in de weken na een marathon weer een marathon liepen, maar dat waren zonder uitzondering goed getrainde lopers die al meerdere marathons in de benen hadden.

Als jij dus tot die categorie behoort en je de week na de marathon weinig spierpijn hebt en je kunt al weer wat hardlopen zou het moeten kunnen.

Blijde groet,
Rob
Eugene

Re: Hoe snel na marathon weer een 'wedstrijd'

Bericht door Eugene »

Hallo Rob,

Bedankt. Ik denk dat ik me voor de zekerheid inschrijf voor de 17 km, en als ik me goed voel dat omzet naar de 35.

Ik loop al jaren hard en heb vaker halve marathons en trails van 25 km gelopen. Ik ga kijken hoe ik de marathon uitkom. Mijn doel voor deze eerste marathon is om er redelijk ‘fris’ uit te komen en niet helemaal naar de kloten te gaan 😊.

Groet,

Eugène.
Plaats reactie