Wat kan ik fysiek verwachten in de dagen na de marathon?

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Bruno Emans

Wat kan ik fysiek verwachten in de dagen na de marathon?

Bericht door Bruno Emans »

Hoihoi,

Ik heb opeens een vraag over wat ik kan verwachten in de dagen na de marathon?
Ben je dan een halve week compleet gesloopt en kan je niet meer de trap oplopen (bij wijze van spreken)?
Of valt dat allemaal wel mee, en is rustig wandelen op dag 1 alweer mogelijk?

Ik vraag het omdat de marathon aan het begin van de herfstvakantie is. En we zitten te denken aan een stedentripje. Maar als voor mij een intensieve reis en door een stad en musea slenteren er in de eerste dagen niet in zit, en mijn kinderen moeten me in een rolstoel door de straten rijden ( :mrgreen: ) moeten we misschien wat anders verzinnen.

Iemand met ervaring?
Alvast bedankt voor de antwoorden,
Bruno
---
Een lichaam vol beweging, een hart vol liefde, een hoofd vol vrijheid
RunningRob - Sportrusten

Re: Wat kan ik fysiek verwachten in de dagen na de marathon?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Bruno,

Dat wisselt heel erg per persoon, maar mijn eigen ervaring is dat de lopers die echt in een rolstoel moeten vaak ook een slechte voorbereiding hebben gehad of niet uitgerust aan de marathon zijn begonnen. De normale goed getrainde loper kan nog prima wandelen. Het is zelfs goed voor je herstel om te wandelen.
Ik zou er wel rekening mee houden dat echt lange wandelingen of veel staan wel erg vermoeiend kan zijn in de week na een marathon. Dus ik zou de tochtjes wel zo plannen dat je ze eventueel af kan breken of dat je ergens rustig kunt gaan zitten om even bij te komen, voor als het echt niet meer gaat.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie