10 km voluit tijdens vakantie

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Eveline Gubbels #ChicagoMarathon

10 km voluit tijdens vakantie

Bericht door Eveline Gubbels #ChicagoMarathon »

Hoi hoi, ik ben inmiddels aanbeland op dag 43 en heb al 1 keer de 10 km voluit gelopen. Nu staat de volgende 10 km voluit midden in mijn vakantie gepland. We zijn in Kroatië en ik kan hier best op aangepaste manier trainen.
Nu kan ik wel 10 km hard/voluit gaan rennen maar ik vraag me af wat hier dan het doel van is. Gezien de hoogte/hitte/onbekende route etc zal ik geen realistische tijd kunnen neerzetten en evenmin in de buurt van het omslagpunt kunnen lopen. Wat kan ik het beste doen?
Na onze vakantie staat er nog een 3e 10 km voluit en die ben ik van plan te doen middels een wedstrijd die bij ons in de buurt plaatsvindt. Dus uitstellen tot na de vakantie is geen optie.
Wat te doen met de 10 km voluit komende week? Overslaan en 10 km ‘hard’ of op hoge marathonhartslag lopen? Dan lijkt het wel erg veel op de andere intensieve training die er gepland staat. Of daar misschien een interval van maken?
Of heeft er iemand suggesties?
Ik hoor graag!
Groet, Eveline
RunningRob - Sportrusten

Re: 10 km voluit tijdens vakantie

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Eveline,

De reden van de 10km voluit is dat het goed is af en toe ook echt snel te lopen. Variatie in je trainingen maken je beter. Dus het hoeft echt niet iedere keer in de buurt van je PR te zijn. Als verplaatsen geen optie is kun je dus gewoon 10k zo snel mogelijk lopen, ook al kom je niet in de buurt van je snelste 10k of je omslagpunt.

Blijde groet,
Rob
Eveline Gubbels #ChicagoMarathon

Re: 10 km voluit tijdens vakantie

Bericht door Eveline Gubbels #ChicagoMarathon »

Dank voor je reactie, Rob!
Plaats reactie